nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Ny bok om att skapa världens bästa företag

Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Det ger Stefan Sebö svar på i den nya boken ”Konsten att skapa världens bästa företag”.

Omslagsbild Konsten att skapa världens bästa företag

Ledarskap, medarbetarskap och en säljande kultur är de tre absolut viktigaste framgångsfaktorerna för företag, inte minst när konkurrensen hårdnar, konstaterar konsulten och föreläsaren Stefan Sebö.

Han lyfter fram att företagskultur och sunda värderingar är en lönsam investering som ger tre gånger mer tillfredsställda medarbetare och 37 procent bättre säljresultat enligt en undersökning gjord av Positiveworks.

– Kulturen börjar i ledarskapet, och ett bra ledarskap ger ett bra medarbetarskap. Min bok är ett arbetsredskap för den som insett att det inte går att leva på gamla meriter och vill komma ur gamla hjulspår, berättar Stefan Sebö.

Han lyfter också fram betydelsen av att coacha alla medarbetare och förstå att alla säljer, att utveckla en mer säljande kultur genom kontinuerliga coachingsamtal.

Boken ”Konsten att skapa världens bästa företag” ges ut av förlaget Roos & Tegnér.

Fler nyheter

Konsten att hantera nödvändiga konflikter

Konflikter är något som är nödvändigt och ett naturligt tillstånd för att en verksamhet ska utvecklas. Konsten är att hantera kraften i dem på rätt sätt och ha kontroll innan konflikten tar över och blir skadlig. Det menar konfliktexpert Tamara Maskovic på Medlingscentrum.

5 tips för att minska generationsgapet

Många företag gör en miss i sitt mångfaldsarbete genom att glömma bort åldern. Men när andelen äldre och yngre nu ökar i samhället ställer det allt högre krav på företagen att få generationerna att arbeta effektivt tillsammans. Molntjänstföretaget Citrix ger därför fem tips på hur det kan göras.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här