Jonas Jutar, nuvarande CCO/kommersiell chef för Omniarch, tar nu klivet till vd-rollen. Han efterträder grundaren Pelle Pettersson som har lett företaget sedan starten 2018.
Han har tidigare haft ledande positioner hos bland annat Babyshop Group och Michelin, och säger sig nu vara förberedd att ta Omniarch in i en ny tillväxtfas. I ett pressmeddelande uttalar han sig om de nya utmaningarna:
– Omniarch har varit stabilt under ekonomiskt pressade tider och jag ser fram emot att fortsätta stärka vår marknadsposition. Att kombinera en solid finansiell styrning med vår grundares vision kommer att vara nyckeln till fortsatt framgång.
Pelle Pettersson, tar nu rollen som strategisk rådgivare och styrelseledamot i företaget. Han ser positivt på framtiden och ledarskiftet:
– Med Jonas vid rodret är jag övertygad om att Omniarch kommer att nå nya höjder. Jag ser fram emot att stödja som rådgivare och att bidra till vårt gemensamma mål att skapa värde för våra ägare och kunder, kommenterar han.
Omniarch är en del av Root Digital Group, som också innefattar flera andra företag inom digital marknadsföring. Denna förändring i ledarskapet markerar en strategisk milstolpe för både Omniarch och den bredare koncernen.