”Det här är ett företag som lyckats fokusera och framhäva den bredd av möjligheter som finns för unga talanger inom företaget. Ledningen har involverats i frågorna vilket ger såväl helhet som goda resultat. Vidare håller de en modern kultur som uppmuntrar framtidens talanger.”
Läs mer: De blev Årets Employer Branding-företag 2019
Unionen prisas för att ha lyckats med att förena Unionens interna kultur med extern kommunikation.
– Utmärkelsen är ett resultat av vårt långsiktiga arbete för att vara attraktiv arbetsgivare. Vilka vi är som arbetsgivare hänger ihop med vad vi står för externt till våra medlemmar, jag är otroligt stolt för priset kommenterar Anna Bergqvist, HR-chef på Unionen.
Motiveringen för valet av Unionen:
”Unionen har under många års tid arbetat aktivt med attraktionsfrågan. Man har kombinerat detta med perspektivet att finna nya medlemmar vilket gör arbetet extra spännande och nytänkande. Frågorna är väl förankrade i ledningen och i marknadsföringen visas en bred bild av det djup av möjligheter som finns hos denna arbetsgivare. Vi tror därför att denna organisation kan inspirera många andra genom sitt långsiktiga och dynamiska arbete med frågorna.”
Läs mer: Sveriges mest attraktiva arbetsgivare
Årets employer branding-person blev Carol Lundqvist för Stockholms stad som numera arbetar på Trafikverket samt Per Tillman, Autoliv.
Årets hederspris tilldelades Niclas Lamberg ,Trafikverket och Årets hederspris emeritus gick till Åse Juhlin och Grete Solvang, LKAB.
Charlotte W Wiehe, TUI Nordic och Helena Söderberg, JM, utsågs till Årets Personaldirektör medan Årets Nykomling blev Jensen Education och Kraftringen.