Swish, som väl knappast behöver någon närmare presentation, har på kort tid blivit ett av Sveriges starkaste varumärken. Det lanserades 2012 och har fem år i rad (2019–2023) utsetts till det mest hållbara B2C-varumärket inom kategorin digitala tjänster av av Sustainable Brand Index. Utmärkelsen utgår från hur företagen uppfattas av de svenska konsumenterna.
Swish – det hållbaraste märket i branschen
Arbetsgivarvarumärke
Swish uppfattas för sjätte året i rad som det hållbaraste märket i sin bransch av svenska konsumenter. Det visar Sustainable Brand Index årliga rankning.
"Lägger du ut så swishar jag?" Swish är ett väletablerat varumärke, numera även för sin hållbarhet.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
- Strategiska artiklar med tips och analyser.
- 6 fullmatade magasin årligen.
- Tillgång till premiumnyheter på vdtidningen.se.
- 100 procents fokus på vd-rollen.
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Nu är det dags igen – betaltjänsten kniper första platsen i kategorin digitala tjänster även i år.
– För oss är hållbarhet en viktig fråga som vi jobbar aktivt med. Vi vill vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle i allt vi gör, vare sig det handlar om själva produkten och hur vi på bästa sätt minimerar energianvändningen för en Swish-betalning, eller om det handlar om hur vi bygger vår kultur på kontoret, säger Cecilia Rosqvist, ekonomichef och hållbarhetsansvarig på Swish.