Ett starkt arbetsgivarvarumärke kan vara en konkurrensfördel på lång sikt. Det kan ta sin tid att jobba upp det, men gör det mer troligt att rätt kompetens hittar till företaget utan att du själv måste leta upp den. Med andra ord kan lägre rekryteringskostnader väga upp för delar av det du investerat i själva byggandet.
Lista: 30 starkaste arbetsgivarvarumärkena i Sverige
Affärer Det kräver hårt och metodiskt arbete, men är värt mödan – flera gånger om. Ett starkt arbetsgivarvarumärke kan ta ditt företag en lång väg. Läs listan över de 30 starkaste arbetsgivarvarumärkena i Sverige, enligt rekryteringsföretaget 4potentials.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
En annan fördel med ett starkt arbetsgivarvarumärke, är att den interna stämningen i företaget påverkas positivt av hur företaget uppfattas av omgivningen.
Ihärdigt och metodiskt arbete, med ett tydligt koncept och byggt på samarbete, är några av nycklarna till ett starkt arbetsgivarvarumärke. Företag i framtidsbranscher kan ha en fördel, för att de väcker nyfikenhet.
Här följer en lista sammanställd av rekryteringsföretaget 4potentials, över Sveriges 30 starkaste arbetsgivarvarumärken.
Fakta
Topp 30
- H&M (0)
- Google (0)
- Spotify (0)
- IKEA (0)
- McKinsey & Company (0)
- Boston Consulting Group (0)
- Driva eget företag (+1)
- Axel Johnson (+6)
- EQT (-1)
- ICA (-1)
- Business Sweden (0)
- Lantmännen (-2)
- Investor (0)
- Arla Foods (+1)
- Accenture (-3)
- SEB (+1)
- Kinnevik (-1)
- Volvo Car Group (0)
- Ericsson (+1)
- Billerud (+13)
- Klarna (-2)
- Axfood (0)
- Bonnier (-2)
- Schibsted (-1)
- Offentlig sektor/kommun/region (+19)
- Scandic (-2)
- Electrolux (-2)
- Microsoft (-1)
- Volvo Group (+4)
- ASSA ABLOY (+6)
Förflyttning från föregående år inom parentes.
Källa: 4potentials