Bakom utmärkelsen står undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future.
– Jag känner mig väldigt glad och stolt. Trots att jag får feedback dagligen på mitt bemötande känns det jättekul att få en utmärkelse för mitt jobb. Att leverera kundservice med stort engagemang handlar för mig om att lyssna in, skapa en dialog och lära känna sin kund snarare än att bara ge svar på tal i sitt bemötande. Och alltid tänka: “Vad kan jag göra för att denna kund ska få det den behöver?”, säger Agneta Kristensson, pensionsrådgivare på Lärarförsäkringar.
Agneta Kristensson och hennes kollegors engagemang har även bidragit till att Lärarförsäkringar i år har blivit uppmärksammande för näst bäst kundservice i kategorin ”Försäkring”.
– I en tid där många delar kan digitaliseras, och därmed kopieras, är medarbetares engagemang en affärskritisk nyckel till att leverera kundupplevelser som skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden. Att ha engagerade medarbetare som Agneta ombord blir en viktig del för att skapa lojala kunder och framfart i bolaget, konstaterar Andreas Ferm, vd på Brilliant Future.
Om utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”:
• Utmärkelsen prisar en person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
• Data från 130 företag och tre miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger till grund för beslutsunderlaget. Totalt har data från över 10 000 enskilda kundserviceagenter analyserats för att få fram vinnaren.
• Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2019 och har samlats in under hela året. Alla kundservicemedarbetare som mäter sitt kundbemötande i Brilliants verktyg och som uppfyller utmärkelsens kriterier, är per automatik med i urvalet.