I torsdags släppte konverteringsspecialisterna på Spotlight och SaaS-bolaget Triggerbee sitt årliga Personaliseringsindex. Rapporten syftar till att analysera Sveriges största e-handelsplatser för att hitta gemensamma framgångsfaktorer, samt hur de anpassar sina hemsidor och marknadsinsatser för att nå sina kunder. I analysen granskas över 200 e-handlare baserat på över 100 parametrar. Störst fokus läggs på personalisering och konverteringsoptimering.
De är Sveriges bästa e-handlare
Kicks.se har för andra året i rad utsetts till årets bästa e-handlare. Det står klart efter att 200 svenska e-handlare har analyserats i årets Personaliseringsindex.

Gemensamt för samtliga bolag i toppen av listan är att de är duktiga på att personalisera och anpassa sin annonsering utifrån sina besökare. Foto. Adobe Stock
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
- Strategiska artiklar med tips och analyser.
- 6 fullmatade magasin årligen.
- Tillgång till premiumnyheter på vdtidningen.se.
- 100 procents fokus på vd-rollen.
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Vinnare är Kicks.se, tätt följt av Boozt.se och Lyko.se. Gemensamt för samtliga bolag i toppen av listan är att de är duktiga på att personalisera och anpassa sin annonsering utifrån sina besökare.
Sveriges bästa e-handlare 2022
1. Kicks.se
2. Boozt.se
3. Lyko.se
4. Cervera
5. Kjell & Company