Tre råd för smartare marknadsföring

Affärerna Varumärken har aldrig varit mer sårbara. Tack vare kraften i sociala medier kan ett varumärke kläs i tjära och fjädrar på nolltid. Men det finns vaccin. The Guardian ger tre råd för att hantera transparens på smartaste vis.

Tre råd för smartare marknadsföring

1) Dela aktivt ert varumärkes mening, kärnvärden och mission. Låt världen veta vad ni står för och att ert budskap genomsyrar hela kedjan, från produktion till medarbetare och kund.

2) Gör hållbarhetsreklam till en del av företagskommunikationen. Baka in hållbarhet i er affär och låt marknaden veta hur ni bygger ert företag på ett ansvarsfullt sätt.

3) Rama in budskapet rätt. De smartaste företagen förstår att framtidens vinst hämtas in genom att på ett autentiskt sätt visa hur just de skapar mening och gör något verkligt bra för kunden.

Karriär

Strategi & målstyrning

Kunskapsmaterial

Inspiration

Ledarskap & styrning

VD-tidningen

Vd-tidningen Premium

För dig som har 100 procents fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.