Priset delades ut på branschdagen Magnet Awards som har ambitionen att utveckla svensk employer branding som disciplin. Bakom priset står byråerna Whydentify, Coreworkers, Business & People, Universum och Oddwork och värderingen av kandidater har de fokuserat på hur kreativitet driver effekt. Totalt har när hundra tävlingsbidrag bedömts i åtta priskategorier.
De är svenska mästare i varumärkesbyggande
Arbetsgivarvarumärke Med bidraget ”Med hjärtat på rätt ställe” vann Apoteket Hjärtat den mest prestigefulla kategorin i The Magnet Employer Branding Awards som är Nordens största utmärkelse för arbetsgivarvarumärken.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Strategiska artiklar med tips och analyser.
- 6 fullmatade magasin årligen.
- Tillgång till premiumnyheter på vdtidningen.se.
- 100 procents fokus på vd-rollen.
I den finaste klassen Grand Prix vann Apoteket Hjärtat med följande motivering: Årets grand prix-vinnare har på en starkt konkurrensutsatt marknad – där de primära målgrupperna har ett överflöd av valmöjligheter – på ett nyskapande sätt, bland annat genom upptäckarpaket för att tidigt engagera och attrahera studenter, lyckats maxa sin närvaro och nytta genom hela medarbetarresan.
Fakta
Vinnarna – hela listan
Grand Prix
Guld: Apotek hjärtat med bidraget Med hjärtat på rätt ställe
Silver: Akademiska med bidraget Svart på vitt 2018-2023! (byrå: Coreworkers)
Brons: LKAB med bidraget Our greatest challange, Your greatest opportunity (byråer: Friends Agenda, Oddwork Sweden, Ritualen)
Årets fristående jobbannons
Guld: SCA med bidraget Dra åt skogen (byrå: Coreworkers)
Silver: Lyko med bidraget Sexpert
Brons: Tre Sverige med bidraget Sales- and Tech Queens
Årets fristående video
Guld: uteblir i år
Silver: Thermia med bidraget Thermia 100 år (byrå: Think Happy Thoughts)
Brons: Strech med bidraget Vi har tagit ställning (byrå: Minnesota Communications)
Tech
Guld: Nordea med bidraget Attrahera icke-traditionella talangpooler (byrå: Pipelabs)
Silver: Strech med bidraget Adventures of strech (byrå: Minnesota Communications)
Brons: Exsitec med bodraget Styrkan att kombinera rätt system
Strategi
Guld: Domsjö Fabriker med bidraget Från svag framtidstro till glöd och norrlänsk drivkraft (byrå: Coreworkers)
Silver: Adapteo med bidraget A (not so square) identity (byrå: Coreworkers)
Brons: SEB med bidraget Global Employer Value Proposition (byrå: Universum)
Kultur & engagemang
Guld: Domsjö Fabriker med bidraget Från svag framtidstro till glöd och norrlänsk drivkraft (byrå: Coreworkers)
Silver: NCC med bidraget André – The explorer (byrå: OTW)
Brons: Apoteket Hjärtat med bidraget Hjärtatcareer – Karriärkonto med hjärtat på rätt ställe
Kreativ klass
Guld: Äldre samt vård och omsorgsförvaltningen i Göteborgs stad med bidraget Framtidens medarbetare (byrå: Gullers Grupp)
Silver: SCA med bidraget Dra åt skogen
Brons: Sopra Steria med Det digitala undret
Kampanj
Guld: Peab med bidraget Byggåret
Silver: LKAB med bidraget Our greatest challange, Your greatest opportunity (byråer: Friends Agenda, Oddwork Sweden, Ritualen)
Brons: Ninetech med bidraget Inte för alla