De är svenska mästare i varumärkesbyggande

Arbetsgivarvarumärke Med bidraget ”Med hjärtat på rätt ställe” vann Apoteket Hjärtat den mest prestigefulla kategorin i The Magnet Employer Branding Awards som är Nordens största utmärkelse för arbetsgivarvarumärken.

De är svenska mästare i varumärkesbyggande
Apoteket Hjärtat vann Nordens största utmärkelse för employer branding.

Priset delades ut på branschdagen Magnet Awards som har ambitionen att utveckla svensk employer branding som disciplin. Bakom priset står byråerna Whydentify, Coreworkers, Business & People, Universum och Oddwork och värderingen av kandidater har de fokuserat på hur kreativitet driver effekt. Totalt har när hundra tävlingsbidrag bedömts i åtta priskategorier.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Strategiska artiklar med tips och analyser.
  • 6 fullmatade magasin årligen.
  • Tillgång till premiumnyheter på vdtidningen.se.
  • 100 procents fokus på vd-rollen.
Redan prenumerant?

I den finaste klassen Grand Prix vann Apoteket Hjärtat med följande motivering: Årets grand prix-vinnare har på en starkt konkurrensutsatt marknad – där de primära målgrupperna har ett överflöd av valmöjligheter – på ett nyskapande sätt, bland annat genom upptäckarpaket för att tidigt engagera och attrahera studenter, lyckats maxa sin närvaro och nytta genom hela medarbetarresan.

Fakta

Vinnarna – hela listan

Grand Prix

Guld: Apotek hjärtat med bidraget Med hjärtat på rätt ställe

Silver: Akademiska med bidraget Svart på vitt 2018-2023! (byrå: Coreworkers)

Brons: LKAB med bidraget Our greatest challange, Your greatest opportunity (byråer: Friends Agenda, Oddwork Sweden, Ritualen)

Årets fristående jobbannons

Guld: SCA med bidraget Dra åt skogen (byrå: Coreworkers)

Silver: Lyko med bidraget Sexpert

Brons: Tre Sverige med bidraget Sales- and Tech Queens

Årets fristående video

Guld: uteblir i år

Silver: Thermia med bidraget Thermia 100 år (byrå: Think Happy Thoughts)

Brons: Strech med bidraget Vi har tagit ställning (byrå: Minnesota Communications)

Tech

Guld: Nordea med bidraget Attrahera icke-traditionella talangpooler (byrå: Pipelabs)

Silver: Strech med bidraget Adventures of strech (byrå: Minnesota Communications)

Brons: Exsitec med bodraget Styrkan att kombinera rätt system

Strategi

Guld: Domsjö Fabriker med bidraget Från svag framtidstro till glöd och norrlänsk drivkraft (byrå: Coreworkers)

Silver: Adapteo med bidraget A (not so square) identity (byrå: Coreworkers)

Brons: SEB med bidraget Global Employer Value Proposition (byrå: Universum)

Kultur & engagemang

Guld: Domsjö Fabriker med bidraget Från svag framtidstro till glöd och norrlänsk drivkraft (byrå: Coreworkers)

Silver: NCC med bidraget André – The explorer (byrå: OTW)

Brons: Apoteket Hjärtat med bidraget Hjärtatcareer – Karriärkonto med hjärtat på rätt ställe

Kreativ klass

Guld: Äldre samt vård och omsorgsförvaltningen i Göteborgs stad med bidraget Framtidens medarbetare (byrå: Gullers Grupp)

Silver: SCA med bidraget Dra åt skogen

Brons: Sopra Steria med Det digitala undret

Kampanj

Guld: Peab med bidraget Byggåret

Silver: LKAB med bidraget Our greatest challange, Your greatest opportunity (byråer: Friends Agenda, Oddwork Sweden, Ritualen)

Brons: Ninetech med bidraget Inte för alla

Bloggen

På nytt jobb

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
VD-tidningen

Vd-tidningen Premium

Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.