Alla företag känner pressen att tvingas tänka om och tänka nytt när förutsättningarna för verksamheten hela tiden ändras. De flesta företag sliter med att driva förändring för att utnyttja de möjligheter som uppstår och samtidigt hantera de utmaningar som ofrånkomligen dyker upp. I boken Maxa modet skriver kommunikationsexperten Karin Zingmark, att man måste se på förändring som något naturligt och positivt för att lyckas, och hon beskriver hur man på riktigt prioriterar mjuka värden och skapar en tillitsfull kultur.
I boken delar hon Karin Zingmark med sig av sina bästa råd kring att bygga en organisation präglad av tillit, där förändring ses som något naturligt och positivt och där människor vågar ta risker, säga sin mening, vara sig själva och samarbeta fullt ut.
Hon visar hur man som ledare kan kommunicera på ett sätt som väcker lust och ingjuter mod kring exempelvis:
– förändring och lärande
– syfte och värderingar
– mål och mandat
– risktagande och nytänkande
– framgångar och motgångar
Maxa modet vänder sig till den som vill skapa en mer innovativ och kommunikativ organisation men som förstått att man behöver en trygg grund att stå på för att lyckas. Boken, som ges ut av bokförlaget Liber, tar upp de viktigaste pusselbitarna i arbetet med att skapa en tillitsfull kultur.
Karin Zingmark har tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap, från bland annat Microsoft och MTG. Hon är certifierad i grunderna i Neuroledarskap av the Neuroleadership Institute. Karin Zingmark har dessutom utsetts till en av Sveriges mest populära föreläsare. Maxa Modet är uppföljaren till hennes debutbok Maxa Snacket som utkom 2017