Försäljaren av köksredskap Kitchenlab går in i en ny tillväxtfas med ny vd i Oscar Asplund. Samtidigt lämnar grundarna Per Andersson och Richard Bahrke sina operativa roller efter tolv år i företaget. I stället tar bolagets e-commerce manager Oscar Asplund ett kliv upp och blir vd. I sin tidigare roll drev han utvecklingen av företagets e-handel. Nu kommer han att fokusera på att expandera företaget till nya marknader, först Norden och senare Europa.
Ett annat fokus kommer vara att nå ökad lönsamhet genom att effektivisera kärnverksamheten.
– Jag är otroligt stolt över att ta över som vd för Kitchenlab, ett företag jag har en stor passion för, säger Oscar Asplund i ett pressmeddelande.
– Jag ser fram emot att, tillsammans med det fantastiska teamet, fortsätta resan mot en ledande position inom vårt segment med blickfång på kvalitet, expertis och “nördvändiga”
köksprodukter. KitchenLab har ett starkt varumärke med ett matnyttigt sortiment som jag vill att fler kunder ska få ta del av.
Satsar framåt
Den ena av grundarna, Per Andersson, kommenterar valet av den nya vd:n så här:
– Sedan Online Brands gick in som nya ägare för drygt ett år sedan har vi jobbat med nya satsningar framåt, och Oscar har allt som krävs för att ta bolaget vidare, tillsammans med det engagerade och kunniga teamet på Kitchenlab.
KitchenLab ingår i koncernen Online Brands och säljer köksprodukter både digitalt och i fysisk butik i Stockholm och Malmö.