Maria Eklund blir från och med den 17 augusti ny vd för Blåsarsymfonikerna och ersätter nuvarande vd, Henrik Marmén, som har utsetts till ny förbundsdirektör för Västmanlandsmusiken
– Jag känner stor glädje och stolthet inför att få kliva in som vd för Blåsarsymfonikerna. Det är en verksamhet med stark konstnärlig identitet, mod, och en särskild plats i svenskt musikliv – med stor utvecklingspotential, säger Maria Eklund i ett pressmeddelande.



