Du har arbetat länge inom hotellbranschen. Hur känner du inför att ta det här steget?
Jag har ju varit ganska länge på mina jobb, det blev tio år på The Ritz-Carlton och tretton år på Scandic och jag har trivts väldigt bra på båda. Men när man börjar känna sig alltför trygg och bekväm är det dags att utmana sig själv, och det känner jag att jag har fått nu i och med detta nya, spännande uppdrag.
För mig är det också viktigt att vara noggrann i hur jag väljer mina arbetsgivare, och när jag träffade mina uppdragsgivare på Clarion så klickade det direkt. På Strawberry är det stort fokus på hållbarhet, inkludering och mångfald vilket är en grundförutsättning för mig. Jag har blivit imponerad över hur aggressiva mål man sätter i att bli klimatneutrala och det känner jag mig stolt över.
Vad ser du som ditt främsta uppdrag med verksamheten i din nya roll?
Clarion Hotel Arlanda är ett mycket väl fungerande hotell som alltid levererar på hög nivå och det ska vi så klart fortsätta med. Utmaningen blir att hitta hur vi kan driva produkten vidare, finjustera och fortsätta överraska. Mitt uppdrag blir att stötta och supporta avdelningscheferna och uppmuntra dem att våga tänja på gränserna mer och bistå med energi och inspiration.
Vad tar du med dig för erfarenheter som du tror att du kommer att ha särskild nytta av i vd-jobbet?
Jag har varit hotelldirektör de senaste 10 åren och jobbat i branschen sedan jag var 18 år, så driften förstår jag utan och innan. Strukturen tar jag med från Scandic och ögat för detaljer från The Ritz-Carlton så det kommer att bli en riktigt bra kombination!
Det jag gillar allra mest och brinner för är att jobba med mina medarbetare så här hoppas jag att vi kan skapa mycket passion och begeistring hos medarbetarna – för det är endast om vi alla är synkade och jobbar effektivt som ett team som vi kommer lyckas.
Vilka utmaningar ser du framöver?
Det är en viss oro över flygplatsen och vad som kommer hända med resandet, köpet av SAS och så klart den stundande lågkonjunkturen och ökade kostnader.