Läs mer: 5 steg till ett bra digitalt kundmöte
Ur ett verksamhetsperspektiv ska vi i dag vara både agila och stabila, leverera hög kvalitet till låg kostnad och se både helheten och delarna – på en och samma gång, och samtidigt ska vi hinna med att både leva och utvecklas.
Målet med boken är att ge läsaren hjälp och kraft i en digital värld. Oavsett om denne står mitt uppe i en förändring på jobbet eller söker efter meningen med livet, vill författarna ge ett antal tydliga svar om hur man som person, som företag eller som organisation kan bli en av morgondagens vinnare och hitta den fantastiska brytpunkten mellan det digitala och det mänskliga.
Läs mer: Chefers självbild utmanas på den digitala arbetsplatsen
– Vi har allt för länge fokuserat på det som kan digitaliseras och missat värdet i det som vi människor har, vår emotionella intelligens, som bara stiger mer och mer i värde. Företagsledare bör fokusera mer på det mjuka, långsamma och kärleksfulla än att stirra sig blinda på hårda nyckeltal och effektivitet. Genom kultur bygger vi framtidens bolag, avslutar Arash Gilan.
Han är digital expert, medgrundare och vd för en av Nordens största byråer inom marknadsföring, Viva Media. Jonas Hammarberg är medgrundare till ett av Sveriges största affärssystemskonsultbolag och senior partner i Awesome Group.
Boken ges ut av bokförlaget Liber.