E-handeln i Europa växer kraftigt i takt med att fler människor tillbringar mer tid hemma. Shoppingplattformen ShopAlikes undersökning visar att svenskar, trots att många spenderar mycket tid hemma just nu, fortfarande är intresserade av säsongsbaserade produkter. Bland annat kniper våffeljärn en andra plats som mest växande produkt, vilket inte är konstigt med tanke på att våffeldagen infann sig den 25:e mars. Utöver detta växer inköpen av produkter inom kategorin trädgård i popularitet då svenskarna gör sig redo för våren och sommaren. Det som dock sticker ut i resultaten är tillväxten inom kategorin sport – produkter som hantlar och cyklar växer kraftigt i popularitet. Denna trend syns även i andra europeiska marknader som just nu är försatta i karantän.
Det här köper svenskarna online under coronakrisen
Affärerna
I en ny undersökning granskas vad svenskar och européer köper online i dessa tider av isolering. De tre hetaste produkterna i Sverige visar sig vara hantlar, våffeljärn och sandaletter.

Foto: Adobe Stock
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Tio i topplistan i Sverige
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


