Det är Paul Leinwand och Mahadeva Matt Mani, både verksamma som strategikonsulter på Strategy& inom PwC, som i den nya boken Beyond Digital visar på vad som åstadkommer framgångsrik förändring.
7 framgångsfaktorer för lyckad förändring
Förändringsarbete
Det räcker inte att ligga i framkant med olika digitala initiativ för att åstadkomma ett framgångsrikt förändringsarbete. Företagen måste ompröva hela synen på hur de kan skapa värden på ett nytt och unikt sätt, menar författarna till en ny bok från Harvard Business Review Press, som listar sju framgångsfaktorer.

Företag måste ompröva mycket för att nå ett framgångsrikt förändringsarbete. Foto: Stock Adobe.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Boken baseras på tre års studier tillsammans med 12 bolag som genomfört omfattande transformationer: Adobe, Citigroup, Cleveland Clinic, Eli Illy, Hitachi, Honeywell, Inditex, Komatsu, Microsoft, Philips, STC Pay och Titan.
8VMgGFW3HbIy3trdoJJsw1BSTDOR6+kTgoekzFQyYPGcoPxdEXnrd2Wl9Kn5R7ho3NePjgzKK4KB2iYy6+n2r9LP0uwSzPE3T8/z/BhMz0CsHDepJZk6Qpss0KeFnQ0Cc/7mT3ipRkiwQpdw3+G0VJTlqT0BbttoqWkOzDIw4Oh7iDXJKZgVRxfoELX2PZnUPOwhoK40BheyNIVwLoqTocuKElgico4mpACMs+noz48w03CRRfYdjRYt6ozyuTkIjnRKTJ1Tr9Fy15xyc8hCv8TZTd9vdzfxmAUHisidi26nmaksN8iSO+CIDcdtzc3lk75NyKPwf433bHCvjGiqc4FO8YMCddqQep2noP8dL9kip+AzpSLV9+AIkOmTRSXtfDAimHBDmX1uTdzsVLnFjvIoySoIYxgBFjrONMbl3mthq3pGhXJZSSyJvZ7HEgI7lc+pQ0gopZw7CZ6UUw7NmPDj22IeRCM4TjVMUPqPqX9WpVpDQlw7Lye/gHiTgXnKIhajovdQ3uhCAxMcrGmuB4ZJF1tX70kGCn1utm0uozNPOv8xb9xKHva+3rELlHlp1Z2hlcYF5yIz3T0oWcGbNdnbDiE+hPQV45NVfmVg9EirSM7ekPQGtbJSTmWtXl+X8OeO2qtz5GG848UlZVLUc6KutMvGFJVbXDW1z0zOTbKSFzR6hLphuHIsfteEBcL8U5FAU1MarjRImaHdAUh3m1otOYmhoVj3Qc9QdiNzqf3WuW++mR4RqrKAd8tdzf8EGB4Dlv8i38PdugAY1xsJLoJhYe78llp8wkmklziwXNXPa3lbrxwXncC1lR7lbWyUq6sZrb3M4tnbKlS+X4nji0eio3LcBSWfDSX8lYE7ufwiwcrnHaEJ9O+iueOOTdb9kaAsZd3tvmN7y38MjIkBJOD3Qv9YqVnh13suSLvEkZ+jzGzTjtPOz5HqaD/dUhNWJMt0v+kdkPMRgZtuOEjRAeQEtOufTXOddcS518ajHrTVDXcIMdeiKwRnRCXQ9TE82vO3OhIB+5QtjNF8yBW6H46YyXfRq2eoTqBdvlnJSIrN4ErJdOOmwoJjO7fGZFvXwmYuZlbdbUNMkfFAAS0nFYuz8y4tTfEVuQPiVJooUkemvoA/TFJCaDEgoukU7P6V8n2+zT6mV99JCQmZQJRz9adANGI8lXMzY0MoN4zK0XssPlMsK74Pvp5cuQrKTvddA1wFW66RlxvItxey2JcE4eBsQYTyoM9DlHGdJ+4V8uQA0hjg2OPlZ2iTCSqaKaQMrD3TyQf9DCsMnQg9YMFVb+9cRhA4PW86oJehx70u21LAyWA5icrXMou3ol7p6rq7559HFVcqT605ZD1UNGmKxdWWCMR0lPNUof8LHDt2zvLkQjUFfaZ+UjpN52YwsQp1GMkpoGkj1jgOy41lX/a+EtfkYqsiDC9OwNqslglO9+pestNk46WQuYNpn5ozGyHuiEV8B9c7hODCyiGAepQSat3j+Ml4aeEF2ao9ZEddc2rAjgkAZJ/LgTKY4LUv7abQUA08RERzV7dT8ZU6fMAoy/UCMNH1EfMfT+fw2nkxXuHnqJ04pOoGuH0W/mknClW4I8aV7ppEb7opfRxzOKEYC+2ZEdQAHYo0tnXeVBt32wmrk6rVl2JkLOb/U4tm8fCaG7Gikc25DsqE7jVauRAdS95U6DlR/i3JIlypJemrgt+Bw4LNgR96rVXWKCJPA0sNHJoHvIGydPtdcSV7hPt1ps/dSNWuGuftgxmwPA7ufqn8eu8RaaZaAgibbkxxXZSkaWE0Vin5ddCL2EAzhjP+VUzWCwRIBLqucNA1ErAIf5Ol35IA7ycD/n0CIcDvIwK00Vcz06y+eBiaK3ljM5ZDloHjNC0C5NBK+f6EB/ff/h02N7fWHH2NkyKEA77YqwMQ1++I5jKvqukHCF6rBWR+OHRArgXLnjt7uBZIxk22aZ6eqNUZ7FJlmLY+q17wytlhValFraatll7WNvynKqrzG+3f6NqjMwd4FN9GQ3C72c0NBYLcmZ2IQVooXqMHnRTuTE5FLfSxH7gBFrTXIHDe1rpM+D6Xej4ZtlqyIcZ/LdY+vTnAOqgLDzuPxGRP/5HjzIPWyqQrofliUvL+ihZ4KFY7Y2GMqIlRNZdw9q2N6fEht6d2bV54lnBqMMr+upIE+F5dW3HBkvmTpZT6gxWNOHs7CHVVC/Ow6jaQc3Pq+Kul1CezEOToq2FuzCw6vYX1h4HupGbVk5+goF98Riip46cMVqNKGZG+M5k9eblXj31A7hgix8+1dlBusebOmqR2Obpl8m1dsVVhvrCLgDIh0TAVXauYo1H/T1EFrNItN6Z0ABB9VXE+9q3aeVjnt5zyz08E8cI1PX0EOqEctFu9isPHW0KmovqDombBfBtYeuwxHnYu19N5vo68kNdgci6+q3KQGjSu+aqsobAeYV/BrfrGau3mqxMGqVJxQPBJOFo=


