Idag erbjuder de flesta företag sina anställda möjligheten att jobba hemifrån. Men tekniken för att underlätta för hybridarbete har inte nödvändigtvis hängt med i utvecklingen. En ny undersökning genomförd av Freshworks visar att mer än hälften (52 procent) av alla marknadschefer och affärsansvariga menar att deras arbetsgivare inte lyssnar eller svarar på nya tekniska krav från anställda. Studien, som involverade nästan 9 000 anställda globalt, visade att 42 procent av de anställda säger att deras arbetsgivare inte förstår deras teknikförväntningar i en värld där allt fler pratar om hybridarbete och hybridkontor.
Programvara ska vara lika lätt att använda
Arbetsgivare lyssnar inte när det kommer till nya utmaningar när allt fler jobbar på distans. Det gäller inte minst om man tittar på frågor som rör användarvänlighet. Anställda vill ha samma smidiga teknik de använder dagligen i sitt personliga liv.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
– Det är ett förbiseende som kan bli kostsamt – och det kunde inte komma vid ett sämre tillfälle. Nu är inte rätt tillfälle för arbetsgivare att vara tondöva eller stoppa huvudet i sanden när det kommer till vad anställda vill och förväntar sig. I en tid då nästan hälften (44 procent) av de anställda globalt redan överväger att byta jobb, gör lättanvänd teknik en överraskande positiv inverkan på medarbetarnas tillfredsställelse. Ändå upplever hela 91 procent av de anställda frustration på grund av otillräcklig teknik på arbetsplatsen, säger John Crossan, Europachef på Freshworks.