Nytt verktyg för att nå kundens hjärna

Affärerna Erik Modig, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, har utvecklat ”Påverkansmatrisen”- ett nytt verktyg för att ge insikt om vilken typ av kommunikation varje varumärke bör satsa på.

Nytt verktyg för att nå kundens hjärna

Han lyfter fram studier som visar att 90 procent av dagens kommunikation inte uppfyller sina mål och att bara var tredje kampanj för etablerade varumärken bedöms ha effekt på försäljningen.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Erik Modig har sett att många vd:ar har dålig kontroll eller saknar rätt kompetens för att utvärdera vad deras marknadsavdelning egentligen sysslar med.

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

Blogg och krönika

På nytt jobb

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
VD-tidningen

VD-tidningen Premium

Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.