Hon är bäst i Sverige på att ta hand om kunder

Inspiration Skadereglerare Emma Lind på Dalarnas Försäkringsbolag, är bäst i Sverige på att ta hand om kunder. Det visar nästan 2,2 miljoner kundomdömen.

Hon är bäst i Sverige på att ta hand om kunder
Emma Lind

Utmärkelsen är baserad på data från SaaS-bolaget Brilliant Future som tydligt visar att Emma Lind är kundernas klara favorit.

– Jag är så överraskad! Men det här är inte bara min vinst, utan hela teamets. Hade jag inte haft så bra kollegor och chefer hade jag såklart inte kunnat göra ett lika bra jobb. Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är ett etablerat varumärke med stark lokal koppling. Det gör oss ganska unika och jag är stolt över att vara en del av det, säger Emma Lind.

Data från Brilliant Future visar gång på gång att de organisationer som levererar ett högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de organisationer som levererar ett lågt medarbetarengagemang.

– Det absolut viktigaste för att skapa en bra kundupplevelse är att lyssna in kunden och anstränga sig för att visa förståelse. Att ta sig tid till att förstå vad som är viktigt för varje enskild person är helt avgörande. Börja med att lyssna – sedan kan du svara och förklara. Försök alltid att förklara från kundens perspektiv, inte från ditt eget perspektiv. Och var alltid dig själv – ingen gillar en robot, berättar Emma Lind.

Bloggen

På nytt jobb

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
VD-tidningen

VD-tidningen Premium

Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.