Det är inte bara säljare och marknadsförare som måste kunna kommunicera på ett effektivt sätt. Även en vd behöver kunna presentera sina idéer, begrepp och perspektiv på ett sätt som övertygar andra.
4 steg till en perfekt pitch
Vd-rollen
Även en vd måste kunna kommunicera en idé på ett effektivt sätt. Följ dessa fyra punkter och gör en kärnfull presentation.

Så bygger du en perfekt pitch. Foto: Stock Adobe
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Här är en modell i fyra steg som hjälper dig att skapa en kortfattad, relevant och övertygande presentation – utan att använda övertalningsknep eller påtryckningsmetoder.
- ”Tänk om du kunde…” Måla en bild av vad din produkt, tjänst eller idé kan göra möjligt.
- ”Så att…” Koppla din vision till ett meningsfullt och relevant mål för lyssnaren.
- ”Till exempel…” Förklara din vision mer ingående, gör saker mer konkreta och illustrera användningsområden.
- ”Och det är inte allt…” Visa potentialen i idén genom att beskriva hur den skulle kunna växa och utvecklas i framtiden.
Tips från “How to Make a Compelling Pitch” av Matt Abrahams