Vd-tidningen satsar på att stärka vd:ar inför framtiden

Utbildning Behovet av kompetensutveckling för vd:ar i små- och medelstora företag har aldrig varit större. Omställningen efter Corona-krisen kräver nya affärsmodeller och ett utökat kunnande. Därför satsar Vd-tidningen på att bygga upp marknadens mest kompetenta utbildning för vd:ar. Den första hålls 25-26 november.

Vd-tidningen satsar på att stärka vd:ar inför framtiden

– Som vd för vårt tidningsförlag Pauser Media med ett 40-tal anställda och samtidigt chefredaktör för Vd-tidningen, har jag känt ett allt större behov själv samtidigt som jag i min chefredaktörsroll är i kontakt med 100-tals vd:ar som också givit mig en bild av vad som efterfrågas i kompetensutveckling, säger Anders Pauser. För att möta det behovet har jag tillsammans med mina medarbetare därför utvecklat ett nytt utbildningskoncept i något som man skulle kunna beskriva som ett smörgåsbord av det viktigaste som en vd behöver.

Anders Pauser är chefredaktör för Vd-tidningen och vd för Pauser Media.

Smörgåsbordet består av åtta utbildningsmoduler under två dagar. Som deltagare väljer du mellan två olika per pass, exempelvis mellan strategiarbete för tillväxt eller att utveckla försäljningen den första dagens eftermiddag. De andra valmöjligheterna är:

– Effektiva och drivande möten eller Maximal personlig effektivitet.

– Smart målstyrning eller Skapa en drivande kultur.

– Förhandla smart eller Kommunikation i svåra lägen.

Tanken är att man själv ska kunna skräddarsy efter sina behov, enligt Anders Pauser som också påpekar att mötet mellan ett antal vd:ar med olika erfarenheter är en riktigt guldgruva.

– Att få möjlighet att prata med andra ansvarige i den tuffa situation alla företag befinner sig i just nu upplever jag som ovärderligt, konstaterar han. Att får göra det under två dagar i en avspänd och inspirerande miljö som Vår gård ska bli fantastiskt.

Just nätverkande tillsammans med ett bra program i en inspirerande miljö hoppas han är det som ska ge ett antal vd:ar tid att tänka framåt och få inspiration som kan lyfta deras verksamheter. Så här sammanfattar han sina tankar när man på Vd-tidningen skapade konceptet:

Fakta

  • Vi ska bjuda på de bästa utbildarna.
  • Vi ska erbjuda ett smörgåsbord av olika kompetensutvecklingsområden.
  • Vi ska skapa möten med utbildare för vidare kompetensutveckling.
  • Vi ska skapa en mötesplats som bär in i framtiden genom att nya nätverk uppstår.
  • Vi ska skapa en inspirerande totalupplevelse i en unik miljö.
  • Ge möjlighet till hårt arbetande människor att få två dagar för eftertanke, kompetensutveckling och energiskapande.
  • Att ge vd:ar möjlighet att satsa på sig själva, något som behövs då de är motorer i sina verksamheter.
  • Att satsningen ska vara värd varenda krona och långt mer än så.

Vill du läsa mer:

Bloggen

På nytt jobb

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
VD-tidningen

VD-tidningen Premium

Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.