Upplevelseproffset Magnus Widell ny vd för Boulebar

På nytt jobb Magnus Widell blir ny vd för Boulebar Sverige.
– Att arbeta med människor och att ständigt sträva efter utveckling har alltid lockat mig, säger han.

Upplevelseproffset Magnus Widell ny vd för Boulebar
Foto: Nadja Endler

Han har varit vd för Gröna Lund i ett decennium, och kommer senast från rollen som Chief Operating Officer och vice vd på upplevelsekoncernen Moment Group som består av bland annat 2Entertain, Showtic, Wallmans Group. Magnus Widell är sin nöjesbransch trogen, nu när han blir ny Sverige-vd på Boulebar.

Vad är speciellt med upplevelsebranschen?

– Jag gillar ledarskap och att bygga organisationer för att nå uppsatta mål, det är för mig det roliga. Vad gäller roliga produkter och känslor, så gillar jag att ta del av dem själv. Att jobba med en produkt jag själv tycker är väldigt kul ger mig ett roligt yrkesliv. Det är kul att vara vd i nöjesindustrin, säger Magnus Widell.

Vad har du med dig för erfarenheter som du kommer att ha nytta av i det här jobbet?

– Jag har gått igenom några ledarroller med åren, och packat på mig kunskaper och erfarenheter som är viktiga i vår bransch, som tydliga mål och realistiska deadlines.

Vill ”arbeta med människor”

Magnus Widells karriär är präglad av en stark tro på betydelsen av kundfokus och personliga möten. Denna filosofi speglar sig tydligt i hans tidigare roller, där han lyckats skapa starka team och framgångsrika verksamheter.

– Att arbeta med människor och att ständigt sträva efter utveckling har alltid lockat mig, förklarar han. Alla som säljer något har kunden som slutmål. Men besöks- och restaurangnäringen är lite annorlunda i att man får direkt återkoppling från kunden.

Vad kommer du att ha för fokus nu i början?

– Jag är rekryterad för att ta hand om Sverige, där vi har nio anläggningar. Det får gärna bli flera. Det vi ska göra är att få stabila verksamheter, och ett bra ledarskap på plats, det är om man vill göra en tillväxtresa,

Det har varit lite motigt för Boulebar på senare år?

– Det är som med många verksamheter inom nöjesbranschen, man har fått kämpa hårt för att ta sig igenom pandemin. Men Boulebar har de en stabil ekonomi och en sund syn på vad man kan åstadkomma. Målsättningen är att växa med två till fyra anläggningar per år, få dem att fungera och stå på egna ben. Det tycker jag är ganska rimligt.

Bloggen

På nytt jobb

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
VD-tidningen

Vd-tidningen Premium

Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.