Enligt undersökningen Global Eating at Work av Compass Group, som är leverantör av måltidsservice, svarar 61 procent av tillfrågade Gen Z i Sverige att de granskar personalförmåner mer noggrant i rekryteringsprocesser nu jämfört med innan 2020. Detta kan jämföras med 42 procent av andra tillfrågade generationer.
Arbetsplatsen måste anpassa sig efter Generation Z
Rekrytering
Generation Z förespås stå för 27 procent av den globala arbetskraften år 2025. Det är en generation som skiljer sig mycket från föregångarna, i alltifrån hur de lever, äter och arbetar. Och det betyder att arbetsgivarna behöver anpassa sig.

64 procent av Generation Z uppger att de försöker upprätthålla hälsosamma kostvanor på jobbet. Foto: Adobe Stock
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
64 procent av Generation Z uppger att de försöker upprätthålla hälsosamma kostvanor på jobbet, jämfört med 60 procent av samtliga tillfrågade. Generation Z ser inte heller köttprodukter som ett måste på tallriken (60 procent), jämfört med endast 31 procent av Gen X och 27 procent av Baby Boomers.
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


