Inga produkter i varukorgen.
Prenumerera
Premium
Event
Expertguide
Krönika
Prenumerera
Premium
VD-dagen Stockholm
VD-dagen Lund
Expertguide
Krönika
Prenumerera
E-tidning
Event
Annonsera
Kontakt
Kundtjänst
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kundrelationer
Premium
Kundnöjdhet
Kedjorna som är bäst på kundmötet
Custitudes kundmötesbarometer visar att retailbranschen har blivit sämre på kundmöten. Men vilka är bäst? Här är butikskedjornas tio-i-topp.
6 februari 2023
Affärerna
3 tips för att hitta rätt målgrupp online
Affärerna
En färsk undersökning visar att 85 procent upplever irrelevant reklam som irriterande. Undersökningen visar samtidigt att knappt hälften av svenskarna gärna tar del av reklam med relevanta erbjudanden.
20 juni 2019
Bokanmälan
Sätt digitala följare i första rummet!
Ledaren Staffan Ekengren har skrivit boken ”Följarna först” som visar hur företagets egen redaktion kan bli en stark muskel i kommunikationsarbetet i en tid när innehållsarbetet går hand i hand med en snabb utveckling av digitala kanaler.
7 september 2018
Affärerna
Transcom fick europeisk utmärkelse
Transcom har av Frost & Sullivan tilldelats 2017 European Contact Center Outsourcing Customer Value Leadership Award. Särskilt uppmärksammas de för sin förmåga att navigera ett skiftande digitalt landskap, kunna stötta sina kunder på deras digitala resa och hjälpa dem att hantera skiftet från röst- till digitala kanaler för kundtjänst.
1 mars 2018
Affärerna
Rekrytering som ger bitter eftersmak
Affärerna
De senaste tre åren har söka-jobb-upplevelsen försämrats. De flesta som söker ett jobb behandlas på ett sätt som gör att deras syn på företaget försämras. Det visar en undersökning som rekryteringsbyrån Wise Professionals gjort i samarbete med undersökningsföretaget YouGov.
7 december 2017
Affärerna
Ny modell mäter effekten på marknadsföringssatsningar
Affärerna
Erik Modig, forskare vid Stockholm School of Economics, har utvecklat ”Påverkansmatrisen”- ett nytt praktiskt verktyg för att jämföra mätvärden och ge insikt om vilken typ av kommunikation varje varumärke bör satsa på.
26 september 2017
Affärerna
Råd från startup-vd:n som skrev avtal med storföretag
Stora samarbeten kan öppna nya marknader fort, men när ett mindre bolag börjar samarbeta med ett stort bör mer än snabba klipp vara drivkraften, tycker Christian Birch, vd för Shopgun. Så här gjorde han när hans bolag började samarbeta med Postnord.
13 april 2017
Affärerna
Uppför dig eller tappa affären
Affärerna
– Jag ser hela tiden att affärer tappas helt i onödan. Kunderna reagerar på dåligt uppförande men säger det inte, berättar kommunikationsstrategen Annmarie Palm. Nu har hon skrivit en bok för att hjälpa företagare att agera affärsmässigt och professionellt.
20 december 2016
Kundorientering
Samskapande med kunder kräver engagemang
Kundorientering
Det blir allt vanligare att företag skapar nya produkter och tjänster tillsammans med konsumenter. Men för att det ska fungera behöver både de som engagerar sig och de som ser marknadsföringen se varför de ska bry sig visar en ny avhandling från Handelshögskolan i Stockholm.
17 oktober 2016
Kundnöjdhet
Sex tips för en bättre kundupplevelse
Kundens upplevelse av er verksamhet är så mycket mer än ett enskilt möte. Men hur gör man för att leverera en kundupplevelse utöver det vanligt? Här är några tips på vägen.
26 oktober 2015
«
Äldre artiklar
Annons
Sponsrat av
Assessio
HR-experten: Tre nödvändiga strategier för bättre talent management
Bloggen
Bloggen
Lagstadgad arbetstidsförkortning: En hållbar lösning eller en dyr illusion?
9 september
Bloggen
”Du är kass! Och det är ok”
2 september
På nytt jobb
På nytt jobb
David Palm fortsätter bygga
6 september
På nytt jobb
Ny vd med hållbarhetsinriktning
5 september
På nytt jobb
Ny vd för Transdev: Ska fortsätta växa
30 augusti
Veckans
mest
lästa
1.
vd-rollen
Då bör vd:n lämna
2.
Rekrytering
Amerikanska vd:n: Undvik att anställa dessa typer
3.
Stora VD-priset
Här är de nominerade!
4.
Strategiskolan del 4
Förmågor och ledningssystem – byggstenar för strategisk framgång
5.
På nytt jobb
David Palm fortsätter bygga
Annons
Sponsrat av
Psykologifabriken
Välj rätt ledarskapsutbildning med hjälp av forskning
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Under stora ekar växer inga vackra björkar
11 september
Krönika
5 tips för att sjösätta en tillväxtsatsning
29 augusti
Krönika
Sons are favoured, but daughters do better!
22 augusti
Krönika
Att planera eller inte planera generationsskiftet – det är inte frågan
27 juni
Krönika
Är du en internt eller externt motiverad ledare?
13 juni
VD-tidningen Premium
Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.
Prenumerera
Logga in
Det senaste
Hållbarhet
Hållbarhet viktigt för kunderna
12 september
Premium
Omvärldsbevakning
8 insikter för vd:n som vill rusta sig för framtiden
12 september
Premium
Effektivitetsskolan del 2
Bli en mästare på prioritering, planering – och delegering!
12 september
Premium
VD-rollen
Så mycket tjänar en vd
12 september
Krönika
Under stora ekar växer inga vackra björkar
11 september
Kommunikation
Så skapar du budskap som alla minns
11 september
Premium
Medarbetare
Studie: Engagerade medarbetare avgörande för företags lönsamhet
10 september
Premium
Strategiskolan del 4
Förmågor och ledningssystem – byggstenar för strategisk framgång
10 september
Hållbarhet
Hållbarhet viktigt för kunderna
12 september
Premium
Omvärldsbevakning
8 insikter för vd:n som vill rusta sig för framtiden
12 september
Premium
Effektivitetsskolan del 2
Bli en mästare på prioritering, planering – och delegering!
12 september
Premium
VD-rollen
Så mycket tjänar en vd
12 september
Krönika
Under stora ekar växer inga vackra björkar
11 september
Kommunikation
Så skapar du budskap som alla minns
11 september
Premium
Medarbetare
Studie: Engagerade medarbetare avgörande för företags lönsamhet
10 september
Premium
Strategiskolan del 4
Förmågor och ledningssystem – byggstenar för strategisk framgång
10 september