nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Alla ska bygga varumärket

Nya vindar blåser när det gäller bygget av varumärken. Nu är det inte längre marknadsavdelningen som har ansvar för detta utan det är hela företagets ansvar och alla medarbetare måste vara med och bidra.

I boken Human up! Som skrivits PR-experterna Pia Lanneberg och Kristina Bexelius presenterar de hur man genom att stärka och lyfta fram den viktigaste resursen – medarbetarna- som chef kan skapa en attraktiv arbetsplats och ett mänskligt varumärke. 

Boken riktar sig till den som vill utveckla ditt ledarskap och som förstår poängen med att rikta strålkastarljuset på medarbetarna. I boken blandas teori med exempel, konkreta råd och verktyg som man som vd kan använda direkt i sin vardag.

Läs mer: Nytt verktyg för att nå kundens hjärna

Författarna konstaterar att för de företag som förstår att kulturen och människorna är själva varumärket, blir den mänskliga aspekten av varumärkesbyggandet självklar. Varumärkessyfte och värderingar har blivit ett konkurrensmedel och ett framgångsrecept.

Human up! lär vd:n hur denne:

– stärker sitt chefsvarumärke.

– stärker teamets varumärke och rykte internt.

– stärker företagsvarumärket genom att lyfta fram experterna.

Läs mer: Konsten att få till värdegrunden

Pia Lanneberg är utbildad journalist med över 20 års erfarenhet av kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete. Hon grundade en nordisk PR-byrå där hon arbetade som vd i många år. Hon är även ett flitigt anlitat bollplank för chefer, ledare och entreprenörer och har tidigare skrivit boken Ett starkt varumärke – din vassaste konkurrensfördel.

Kristina Bexelius är journalistutbildad statsvetare och har en bakgrund från bok- och tidningsförlag. Hon har arbetat som PR- och kommunikationschef på ett utbildningsföretag på både strategisk och operativ nivå. Hon är idag affärscoach och kommunikationsstrateg med gedigen erfarenhet av att facilitera workshops inom bland annat visions- och värderingsarbete.

Human up! ges ut av bokförlaget Liber.

Fler nyheter

Vd-brevet vanligast vid ID-kapningar

En ny undersökning visar att 45 procent av svenska företag med upp till 250 anställda har drabbats av eller utsatts för ett försök till en ID-kapning och hela 30 procent under det senaste året. Vd-brevet är det vanligaste sättet.

300 anmälda till Vd-dagen

En verklig rivstart. Intresset för Vd-tidningens nya konferens Vd-dagen som hålls på Grand Hotel den 1 oktober är mycket stort. Hittills har 300 personer anmält sitt deltagande. Det är nästan en fördubbling jämfört med förra året då konferensen hölls för första gången.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här