– Även om bolaget består av många olika typer av människor med olika riktningar så kan du hitta några röda trådar på samma sätt som med en individ. Det blir spännande ur ett leverantörsperspektiv och framtida arbetsplatsperspektiv, säger Jon Carvell.
Inte bara hårda resultat
Han vill skapa företag där det är roligt att jobba och som fungerar som karriärfabriker för människorna som söker sig dit. Därför blev han glad när hans professionella pitch innehöll formuleringen att han är en personlig ledare som bygger och expanderar bolag, och att det är roligt att jobba i hans företag.
– Jag tror inte bara på att vårda personal, utan att det är A och O för att skapa effektivitet, glädje och energi. Att folk ser min ambition att bygga företag där det är kul att jobba är viktigt för mig. Det enskilt viktigaste som jag kände när jag fick de här papperna i min hand var att inse att det har nått ut till människor. Det ska jag förvalta och fortsätta att vårda.
Det faktum att han själv fick svara på samma frågor som de 15 personerna i referensgruppen tycker han var en viktig bit.
– Jag hade en hyfsad bild av hur jag uppfattades men det visste jag inte innan. Tänk om jag hade haft fel? Om min självbild hade varit skev hade det varit bra input att få reda på att jag inte förstått hur folk uppfattat mig, säger han.