Vågar du ta reda på ditt rykte?

Personligt Som ny vd för Qgroup delade Jon Carvell ut sitt professionella rykte till sina medarbetare.
– För mig är det ett viktigt verktyg när jag börjar i en ny koncern, att folk snabbt kan bygga sig en uppfattning om mig, säger han.

Vågar du ta reda på ditt rykte?

Internt redskap

Bland det första Jon Carvell gjorde var att dela ut sammanställningen och den personliga pitchen till sina medarbetare på deras första fysiska möte.

– Jag har haft nytta av det som diskussionsunderlag med kollegorna. I rollen som konsult kan du prata om vad som gick bra och vad som gick dåligt i tidigare projekt, men när man pratar om individer, om första intryck och hur man reagerar i olika situationer, där finns det mycket mer att diskutera.

Jon Carvell medger att det kan kännas en smula generande att dela med sig av det professionella ryktet men att det är en förlägenhet som det gäller att övervinna.

Blogg och krönika

På nytt jobb

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
VD-tidningen

VD-tidningen Premium

Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.