Mediedrev och förnedringsjournalistik är vår tids skampåle. Det är också en verklighet som varje bolag, organisation och offentlig person behöver förbereda sig för. Alla behöver vara beredda på att bli granskade och veta hur man ska bete sig för att inte bli ett viljelöst offer på mediedramaturgins altare.
Så undviker du förtroendekriser, mediedrev och offentlig skampåle
Arbetsgivarvarumärke
Den granskande journalistiken blir allt intensivare, medieklimatet hårdare och kunder och medarbetare ställer högre krav på transparens och korrekt agerande. Hur undviker man förtroendekriser och mediedrev, eller om drevet redan börjat flåsa i nacken, hur kan skadan begränsas?

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
I boken Äg din agenda – Så undviker du förtroendekriser, mediedrev och offentlig skampåle ger Jeanette Fors-Andrée handfasta strategier och verktyg för att ta ett samlat grepp, snabbt ringa in faran och undvika att kriser och publiceringar utvecklas till regelrätta skandaler. Det är viktigt att ställa sina egna villkor och sätta sina egna gränser och på så sätt påverka hur man framställs i ett medieklimat som är tuffare än någonsin.
– Krishantering handlar om att skapa så mycket kontroll det bara går i en okontrollerad situation. Om att, så långt det är möjligt, äga sin egen agenda – från början till slut, säger Jeanette Fors-Andrée, som är krishanterare och medietränare.
Boken riktar sig främst till personer som arbetar strategiskt eller operativt med krishantering, kriskommunikation och mediehantering, till exempel som vd, kommunikations- eller presschef, politiker eller offentliga personer.
Boken ges ut av Sanoma Utbildning.