I en värld där förändringstakten ständigt ökar står många vd:ar inför frågan: Hur ska vi växa på ett långsiktigt och lönsamt sätt? Att sitta still i båten är inte längre ett alternativ – företag som inte anpassar sig riskerar att hamna på efterkälken. Därför startar VD-tidningen och dess förlag Pauser Media projektet VD-tidningens Affärsforum. En av de som har planerat eventet är Pauser Medias vd Anders Pauser.
– Deltagarna ska få möjlighet att gå på djupet med några av de mest avgörande frågorna för att lyckas med sin tillväxtresa, säger han om idén med den nya konferensen.
En central punkt under konferensen är att utforska olika tillväxtstrategier och förstå när det är mest fördelaktigt att satsa på organisk tillväxt jämfört med att växa genom förvärv. Genom föreläsningar av experter som Patrik Rudfeldt från Grant Thornton och Jonas Brögger från McCloud Miller Group får deltagarna insikter i både strategiska förvärv och hur en innovationskultur kan skapa förutsättningar för långsiktig framgång.
Utöver valet av tillväxtväg ligger fokus på hur företag konkret kan hitta nya kunder och marknader. Här belyser Christoffer Ahlén från Market Minds hur praktisk marknadsanalys kan användas för att identifiera tillväxtmöjligheter och ta mer träffsäkra affärsbeslut. Samtidigt lyfter Lotta Broberg från Charbo vikten av en säljande kultur, och hur du skapar det engagerade säljteam som behövs för att boosta tillväxten.
VD-tidningens Affärsforum hålls 21 maj på på Citykonferensen i Stockholm. Läs mer här.