Martin Juhos är ny vd för branschorganisationen och marknadsföringsbolaget SCR Svensk Camping. Han har tidigare verkat som marknadschef för bolaget och under de senaste två åren i rollen som konsult. Han har bred erfarenhet av marknadsföring och digital utveckling.
– Sveriges campingplatser är väsentliga för svensk turistekonomi. Jag ser fram emot att utveckla den positionen både i Sverige och internationellt tillsammans med branschen och teamet på SCR, säger Martin Juhos, i ett pressmeddelande.
”Överlägsen kännedom”
SCR Svensk Camping är en branschorganisation och marknadsföringsagent för hundratals campingföretag i Sverige. Företaget fungerar som ett nätverk för branschen samt driver bokningshemsidan camping.se.
– Med Martin får SCR en vd med överlägsen kännedom om både marknaden och organisationen, i kombination med en ambition och vision att utveckla branschens förutsättningar med fokus på marknadsföring och branschutveckling, säger Michael Carlsson, styrelseordförande för SCR.
Martin Juhos tog över vd-posten efter Peter Jansson som varit tillförordnad vd. Peter Jansson återgår till sin roll som administrativ chef för företaget.