För femte året i rad har andelen säljare som möter eller överträffar sina säljmål sjunkit. Bara drygt hälften, 53 procent, av alla säljorganisationer når sina mål visar rapporten från Miller Heiman Group, som omfattar 500 köpare på mellan- till stora företag runt om i världen.
4 tips för framgångsrik försäljning
Affärerna
Det finns ett växande gap mellan B2B-köpare och säljare. Det visar en ny rapport från Miller Heiman Group. Rapporten visar att dagens säljare har svårt att anpassa sig efter de ökande förväntningarna av köpare, ett gap som de kämpar för att minska.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Forskningsrapporten från konsultföretaget Miller Heiman Group konstaterar bland annat att mer än 70 procent av B2B-köparna definierar sina behov helt innan de söker en säljare. Den visar också att nästan hälften av B2B-köparna identifierar specifika lösningar innan de söker kontakt och endast en tredjedel, 32 procent, säger att säljare överträffar deras förväntningar.
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


