Konsumenter vill ha bättre skydd mot bedrägerier

En ny undersökning visar att skydd mot bedrägerier blivit en kritisk konkurrensfördel för företag.

Konsumenter vill ha bättre skydd mot bedrägerier
Stephanie Ora

Undersökningen ”Faces of Fraud”, som genomförts på uppdrag av SAS Institute, visar hur omfattande onlinebedrägerier är i Sverige och vilken påverkan de har på konsumenter:

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

● 75 procent har råkat ut för bedrägerier minst en gång under de senaste tolv månaderna. 46 procent har drabbats minst två gånger.

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

Blogg och krönika

På nytt jobb

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
VD-tidningen

VD-tidningen Premium

Med fullt fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.

Det senaste