Internt socialt samarbete motiverar och inspirerar
Internkommunikation
Den nya världen inte längre centrerad runt företaget, utan mer runt individen och konsumenten. Därför måste företagen anpassa sig och lära sig att kommunicera för att förstå vad konsumenten behöver.
19 maj 2017
Magnus Bergström
Shutterstock
Oscar Berg, Unicorn Titans
Enligt Oscar Berg, på Unicorn Titans, är det viktigt att denförändringsresan mot individen som konsument börjar inom företagen genom att ta internt samarbete på allvar. Och för att lyckas med det behöver man ta sig en funderare runt hur man arbetar och vad som kan göras bättre. Och kanske inte bara hålla sig till telefon och mejl, som fortfarande idag 2017 är de viktigaste redskapen för intern kommunikation inom många företag.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
– Socialt samarbete inom en verksamhet kan beskrivas i flera olika lager, men i många fall missar man de enkla formerna som handlar om att lära känna varandra och få reda på vad medarbetarna har för bakgrund, värdefulla kunskaper och annat, säger Oscar Berg.