Utmärkelsen Årets Franchisekedja delas ut till en certifierad medlem i Svenska Franchiseföreningen som lyckats skapa tillväxt och lönsamhet samt fungerar som en god ambassadör för företagsformen.
I år är dessa tre finalister:
Anna Wallenberg, vd på Reitan Convenience Sverige, franchiseägare till Pressbyrån:
– Det känns mycket kul att vara finalist. Pressbyrån har under det gångna året presterat starkt trots lågkonjunktur och ett skakigt omvärldsläge. En stor anledning till detta handlar om den otroliga synergin som finns mellan våra franchisetagare och vårt servicekontor där vi tillsammans, men på olika sätt, driver vår affär både uppåt och in i framtiden.
Sonny Hedblom, vd på Kandy’z:
– Att bli utvald som finalist är jätteroligt och ett kvitto på att vi har fått in rätt människor som franchisetagare i vår verksamhet. Att kvalificera sig till utmärkelsen är resultatet av allt arbete som hela organisationen gör varje dag, vare sig det handlar om att möta kunder och hantera driften i våra butiker eller stötta och utveckla butikskedjan från huvudkontoret.
Joakim Nimarker, vd på Sun Off:
– Finalplatsen är ett bevis på att många människor har gjort väldigt mycket som har varit väldigt bra. Det känns fantastiskt roligt och ger oss energi och motivation att fortsätta att bli ännu bättre. Dessutom innebär det en kvalitetsstämpel för vår verksamhet som underlättar rekrytering av nya franchisetagare och personal som vill arbeta tillsammans med oss.
Vinnaren presenteras på Svenska Franschisegalan 26 april.