Jotunfjell Partners AS har utsett Toni Collin till ny vd för Brothers. Genom att stärka upp med ett välkänt namn inom modebranschen och gedigen retail-erfarenhet startar ett strategiskt förnyelsearbete av varumärket Brothers – med ambition att bli en stark modedestination.
Fokus kommer initialt att läggas på den övergripande produktkvaliteten samt att omforma varumärket, för att attrahera både befintliga och nya målgrupper. Från BLK DNM tar Toni Collin med sig Jessy Heuvelink som creative director.
– Jag ser en enorm potential i att utveckla och växa affären för Brothers, säger Toni Collin i ett pressmeddelande. Det finns ett tydligt hål på marknaden att fylla och för det krävs ytterligare investeringar som ger varumärket den synlighet det förtjänar. Jag vill kunna erbjuda vår kund fler produktsegment, hög kvalitet och den bästa tänkbara designen. Mina tidigare erfarenheter har gett mig en särskild känsla för kvalitet, och det kommer att bli centralt när vi nu jobbar om Brothers egna varumärken.