Att öka ett företags försäljning är både svårt och ganska enkelt. Det gäller först och främst att ha ett antal idéer om vad man vill göra och sedan att försöka. Just att systematiskt prova olika saker och se till att få med sig sin personal är det viktigaste. Och när förbättringarna börjar komma så blir de ofta självuppfyllande vilket gör att man fortsätter öka av bara farten. Och visst underlättar det om det finns en säljkultur på plats. Här kommer tio tips för att bidra till en bättre kultur och bättre siffror:
10 tips för att öka försäljningen
Försäljning och försäljningsresultat är frågor som får varje vd att sova dåligt om natten. Här ger vi några tips både för att säkerställa och öka försäljningen. Och härigenom kan vi kanske se till att nattsömnen blir bättre.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
1. Gör en säljplan och följ den. Det kan låta enkelt, men många slarvar redan här. Och att också ha regelbundna uppföljningsmöten enligt plan är viktigt och skapar i sig ett säljfokus.
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


