De mest omtyckta apparna i Sverige har enligt rapporten flera gemensamma nämnare: de förenklar användarnas vardag, levererar relevant innehåll och erbjuder en stark användarupplevelse.
Topplista: Här är de mest uppskattade apparna i Sverige
Digitalisering och IT
En ny rapport från produktutvecklingsbyrån Framna, som analyserat användarbeteende hos 9 000 personer i Sverige, Danmark och Nederländerna samt innehållet i över 600 appar, visar att svenskarnas favoritappar är de som gör livet lite enklare.

Foto: Adobe Stock.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
VD-tidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Enkelhet, relevans och förtroende avgör
I Sverige rankas BankID som den mest uppskattade appen – tack vare dess funktionalitet och hur oumbärlig den blivit i vardagen. Tätt därefter följer Swish och Spotify. Samtidigt sticker ChatGPT ut som årets snabbast klättrande app.
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