Nu lanseras Sveriges första klimatpositiva företagsväxel

Sponsrat av Office Management Snackar ditt företag mycket om klimatet, men kanske inte har kommit till skott hur just ni kan anpassa er verksamhet på ett hållbart sätt? Nu kan ni göra verklighet av allt snack. Office Management lanserar nämligen i samarbete med Tele2 och Puzzel Sveriges första klimatpositiva telefonitjänst och kontaktcenter för företag, som hjälper din verksamhet att nå globala och nationella miljömål.

Nu lanseras Sveriges första klimatpositiva företagsväxel

Idag står hållbarhet högt på agendan och hållbarhetsfrågan har blivit avgörande när kunder ska välja leverantör av sina tjänster. Trots att det snackas mycket om klimatet kommer dock inte alla företag till skott vad gäller att anpassa sin verksamhet på ett hållbart sätt, och ibland blir hållbarhetsarbetet ett gnagande dåligt samvete.

Miljöarbete som ser till hela värdekedjan

Så har det varit även för Office Management, som förra året beslutade sig för att växla upp miljöarbetet. De ville inte bara se över sina egna interna arbetssätt för att minska sina koldioxidavtryck, utan även göra det enkelt för sina kunder och partners att bli en del av en hållbar värdekedja.

Christian Ceder.

– Idag klimatkompenserar många bolag enbart sin egen verksamhet. I vårt miljöarbete ser vi till hela värdekedjan. Våra utvalda partners får genomgå en miljöcertifiering så att vi kan säkra en hållbar tjänst genom alla led. Vår samarbetspartner Tele2 har höga miljöambitioner, vilket även leder till ökat värde för våra kunder, säger Christian Ceder, affärsområdesansvarig för telefonitjänster hos Office Management.

Vad innebär en klimatpositiv telefonitjänst?

När du som kund skaffar en företagsväxel eller kontaktcenterlösning hos Office Management kompenserar de för alla utsläpp som tjänsten genererar plus 10 % till.

Utöver klimatkompensationen för den delen av utsläppen de själva inte kan påverka, har de en rad aktiviteter för att minska utsläppen som deras produkter och tjänster genererar, med fokus på att minska det egna klimatavtrycket.

Kort summerat innebär den klimatpositiva telefonitjänsten följande:

  • Office Management kompenserar för alla utsläpp plus lite till
  • Samarbete med miljöcertifierade leverantörer
  • Miljökrav från produktion till återvinning
  • Stöd av ett projekt för solenergi i Indien

Lätt att göra rätt med miljösatsningen O.M Green

Office Management vill att det ska vara lätt att ta första steget mot ett mer klimatpositivt företagande. Genom miljösatsningen O.M Green blir det enklare för kunderna att bidra till att nå globala och nationella miljömål. Alla företag behöver en kvalitativ växel och kundservicehantering, vilket nu kan tillgodoses med en miljömässigt positiv påverkan.

– Vi har gjort beräkningar på detaljnivå enligt GHG-protokollet och på så sätt fått fram mängden koldioxidutsläpp och övrig klimatpåverkan som telefonin bidrar till. Med vår klimatpositiva telefoni kan våra kunder nu ta steget mot en hållbar och framgångsrik arbetsdag. Snacka om klimatsmart, avslutar Christian.

Karriär

Strategi & målstyrning

Kunskapsmaterial

Inspiration

Ledarskap & styrning

VD-tidningen

Vd-tidningen Premium

För dig som har 100 procents fokus på vd-rollen.
Full tillgång till strategiska artiklar med tips och analyser.