nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Det här är en annons från Vd-tidningen

6 anledningar till varför Native är det effektivaste sättet att annonsera

Annons

Upptäck vår unika nyhet, månadsabonnemang på innehållsmarknadsföring till Sveriges verkliga beslutsfattare. Läs samtidigt om anledningarna till varför mätbar Native-annonsering ger resultat.

Native är idag den hetaste trenden på annonsmarknaden. Nu erbjuder Vd-tidningen ett unikt månadsabonnemang för att nu ut direkt till Sveriges verkliga beslutsfattare. Läs mer om de sex viktigaste anledningarna att satsa på Native.

Alla annonsköpare strävar efter så effektiva annonskanaler som möjligt. Den starkaste trenden idag är Native-annonsering, det vill säga textreklam. Vd-tidningen har utvecklat ett unikt koncept med stor exponering över lång tid och möjlighet till variation av budskap.

För att Native-annonser ska fungera finns ett antal saker att tänka på.

Innehållet i annonserna ska ge ett tydligt värde till läsarna. Det ska utgå ifrån deras intressen och behov, samt förväntningar vad gäller innehållet som de kommit dit för att ta del av.

Native-annonser kan innehålla såväl textmaterial som bilder, videos, sociala flöden med mera. Gärna i kombination för att ge en bättre upplevelse för läsaren.

Avsändaren måste alltid vara tydlig i native-annonser för att läsaren eller besökaren skall förstå vem som står bakom materialet.

Native-annonser funkar bäst när de är utformade så att läsaren eller besökare kan ta del av innehållet utan att behöva klicka sig vidare till en landningssida eller kampanjsajt.

Ladda ner vår pdf om Effektiv innehållsmarknadsföring.

6 Fördelar med native annonsering på Vdtidningen.se

  • Möjlighet att lyfta fram lyckade kundcase.
  • Bjud på kunskap och framstå som expert inför kunden.
  • Native är troligtvis den bästa annonskanalen för att generera leads.
  • De som aktivt klicka eller laddar ned mer information är garanterat intresserade av era produkter och tjänster.
  • Native skapar inte irritation, snarare tvärtom det skapar ett mervärde för läsarna om det är rätt utfört. Gillar de artikeln sprider de vidare i sociala medier till dem som kan vara i målgruppen.
  • Native ger läsarna en bra annonsupplevelse. Man kan skrolla vidare bland artiklarna, eller man kan välja att läsa om det verkar intressant.

 

Tänk på

Ha en tydlig väg vidare på landningsplatsen. Vad vill du att läsaren ska göra efter att ha läst ditt material? Beställa en e-bok? Prenumerera på ditt nyhetsbrev? Fördjupa sig i ämnet? Ta kontakt för rådgivning? Var tydlig och gör det enkelt för läsaren.

Kontakta oss för information om hur vårt unika erbjudande med månadsabonnemang fungerar.

Anton Rutqvist
Telefon: 08-517 955 87
anton.r@pausermedia.se

Lars Schön
Telefon: 08-517 955 89
lars.s@pausermedia.se

Ladda ner vår pdf om Effektiv innehållsmarknadsföring.

Nyheter

Årets Employer Branding-företag utsedda

Undersökningsföretaget Universum Communication har utsett Sodexo, Unionen och Volvo Cars till ”Årets Employer Branding-företag 2019”. Utmärkelsen tilldelas företag som aktivt involverar hela organisationen i employer branding-frågor och som erbjuder bra karriär- och utvecklingsmöjligheter. 

Få har möjlighet att träna på arbetstid

En ny undersökning visar att fyra av tio personer i Sverige säger att de är i dålig fysisk form och fler är bekymrade över sin egen hälsa. Trots det visar även undersökningen att många arbetsgivare inte prioriterar personalens hälsa. Endast var tionde person uppger att de får träna på arbetstid.

Sveriges Friskaste Företag

Byggmästar’n i Skåne har tilldelats utmärkelsen Sveriges Friskaste Företag 2018. Byggföretaget med huvudkontor i Helsingborg och med en omsättning på nästan en miljard kronor har integrerat arbetsmiljöarbetet i hela verksamheten och sätter ett likhetstecken mellan kvalitet i kundleveransen och medarbetarnas utveckling och hälsa.