Intern kommunikation som fungerar är avgörande för ett företags framgång och till och med existens. Alla medarbetare och chefer har ett ansvar för att kommunikationen fungerar. Men hur gör man det då? I en ny bok ”Strategisk intern kommunikation” ger författarna Susanne Dahlman och Mats Heide vägledning i många av de utmaningar som dagens kommunikatörer står inför.
I boken tas ett helhetsgrepp om den interna kommunikationen ur ett strategiskt perspektiv. I moderna organisationer har alla chefer och medarbetare en viktig kommunikativ funktion i mötet med olika intressenter, men kommunikatörer eller HR-specialister har ansvar för att utveckla, planera och iscensätta kommunikationen.
Läs mer: Mejl elak tidstjuv- eller viktig kommunikationskanal
Susanne Dahlman är vd i konsultbolaget Dahlman Kommunikation medan Mats Heide är professor i strategisk kommunikation vid Institutionen för strategisk kommunikation, Campus Helsingborg, Lunds universitet.
Läs mer: 5 tips som vässar din kommunikation
”Strategisk intern kommunikation” ges ut av bokförlaget Liber.