nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Värderingar och enkla siffror bygger framgångsrika företag

Omslag Approximately right

Värderingar och siffror – det är grunden i den nya ledarskapsboken ”Approximately Right – aligning your numbers with your business”.

”Det är svårt att driva ett framgångsrikt företag utan en värderingsbaserad grund och nästan omöjligt att driva ett framgångsrikt företag om inte alla förstår siffrorna”. Det säger bokens författare Håkan Winberg som själv har 30 års erfarenhet som chef i internationella företag, bland annat som finanschef på Securitas.

Boken handlar om hur man gör det här, hur man bygger ett framgångsrikt företag med hjälp av sunda värderingar, fokus på kontinuerlig utveckling, en motiverad och beslutsför organisation och enkla siffror för styrning och uppföljning.

Håkan Winberg menar att redovisningssiffror kan bidra till en roligare vardag, större arbetslust och i förlängningen större framgångar för företaget.

Utöver företagsexempel och tips tillkommer bokföringslektioner och övningar. Boken är på engelska och förlaget är Ekerlids.

Fler nyheter

Skanska ”Årets mångfaldssmarta företag”

Föreningen MINE, som arbetar tillsammans med näringslivet för ökad mångfald och inkludering i arbetslivet, har tilldelat Skanska utmärkelsen Årets mångfaldssmarta företag/organisationen. Motiveringen är att Skanska under de senaste åren lyckats utmärka sig som en förebild - inte enbart i den egna branschen och i Sverige, utan även globalt.

Rekrytering som ger bitter eftersmak

De senaste tre åren har söka-jobb-upplevelsen försämrats. De flesta som söker ett jobb behandlas på ett sätt som gör att deras syn på företaget försämras. Det visar en undersökning som rekryteringsbyrån Wise Professionals gjort i samarbete med undersökningsföretaget YouGov.

”Framgångsrika ledare handlar annorlunda”

Efter 14 års studier av ledare runt om i världen har författaren och företagsrådgivaren Jo Owen kommit fram till att de bästa och mest framgångsrika ledarna har något mer kraftfullt än bara skicklighet. De handlar annorlunda därför att de tänker annorlunda.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här