nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Vågar du ta reda på ditt rykte?

Som ny vd för Qgroup delade Jon Carvell ut sitt professionella rykte till sina medarbetare.
– För mig är det ett viktigt verktyg när jag börjar i en ny koncern, att folk snabbt kan bygga sig en uppfattning om mig, säger han.

– Ryktet bär du med dig. Andra kan alltid hitta någon som har jobbat med dig och fråga hur du är. Nu vet jag hur andra upplever mig, det är något jag måste ansvara för framöver också, och göra lika bra ifrån mig på nästa ställe, säger Jon Carvell, vd för Qgroup.

När Jon Carvell läste om att ta reda på sitt professionella ryktet kände han att tankegångarna kring ämnet passade hans egna tankar om cv och kompetens som han haft under många år. Som ny vd på it-konsultbolaget Qgroup såg han nytta med metoden både internt, externt och för personligt bruk.

– För tio år sedan var individers synlighet nära kopplad till att du skickade iväg en ansökan och ett brev till en arbetsgivare om vem du var. Du kunde kontrollera vem som läste om dig. Idag har synligheten accelererat tusenfalt och du har ingen aning om vem som kollar på din Linkedin. Därför är beskrivningen av vem jag är viktig, och att få en mer komplett bild, en bild som är mer sann både utifrån min egen uppfattning och vad andra tycker, säger Jon Carvell.

Taggar:

Fler nyheter

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här