nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Vad vi egentligen gör under telefonkonferensen

Mejlar, lagar och äter mat eller går på toa. Att sitta i telefonkonferens ses som en möjlighet till att göra en hel del annat, visar en undersökning från Intercall.

Telefonkonferensföretaget Intercall lät göra en undersökning bland 500 av sina användare. Det visade sig att det mobila användandet är en snabbt växande trend där både antalet mobila telefonkonferenser ökar, likaså längden på dem och tiden vi spenderar i dem. Och att det mobila mötet ger flexibilitet kan undersökningen också intyga. 82 procent av de svarande medger att de sysslar med icke mötesrelaterade saker under konferenssamtalen. För att ytterligare kolla just de mobila möjligheterna frågade undersökningen även om de knasigaste platserna som användarna har tagit ett samtal på. Några exempel är McDonalds lekrum, en kompis garderob under en fest, en provhytt och bakom en kyrka under pågående bröllopsrepetition.

Det här är vad vi sysslar med under telefonkonferensen:

65 % jobbar med annat.

63 % skickar mejl.

55 % lagar eller äter mat.

47 % går på toaletten.

44 % sms:ar.

43 % använder sociala medier.

25 % spelar dataspel.

21 % shoppar online.

Fler nyheter

Konsten att hantera nödvändiga konflikter

Konflikter är något som är nödvändigt och ett naturligt tillstånd för att en verksamhet ska utvecklas. Konsten är att hantera kraften i dem på rätt sätt och ha kontroll innan konflikten tar över och blir skadlig. Det menar konfliktexpert Tamara Maskovic på Medlingscentrum.

5 tips för att minska generationsgapet

Många företag gör en miss i sitt mångfaldsarbete genom att glömma bort åldern. Men när andelen äldre och yngre nu ökar i samhället ställer det allt högre krav på företagen att få generationerna att arbeta effektivt tillsammans. Molntjänstföretaget Citrix ger därför fem tips på hur det kan göras.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här