nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Utkom 14 september 2016

Nr 2016 – 4

I korthet: Nöjda kunder är lönsamma

Tema: Målstyrning – lägg ribban rätt

Erfarenheten: Polarn O. Pyrets vd vill öka omsättningen

Organisationen: Bolla din vd-vardag med en coach

Kunskap: Visualisera dina möten

Köp digitalt lösnummer

Prenumerera

Senaste nyheterna

Är du en skrämmande vd?

Krönika

Som vd kan du vara skrämmande. Dina ord och dina handlingar skapar oproportionerligt starka reaktioner bland dina kollegor. Ditt missnöje, din kritik och ditt kontrollerande skapar rädslor som triggar omedvetna och uråldriga instinkter hos dina medarbetare som leder till lägre engagemang. Hjärnforskning ger väl underbyggda vetenskapliga förklaringar till varför medarbetares engagemang för sitt jobb dämpas […]

Viktig med strategier för att minska stressen

Studenterna Magdalena Beijner och Johan Wahldén vid Högskolan i Kristianstad har i ett examensarbete studerat hur tidspressen hanteras inom revisionsbranschen. Deras slutsats är revisorer och revisorsassistenter använder strategier som både tar itu med känslorna som kan uppstå av stress och som går direkt till källan till stressen.