nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Tre råd för smartare marknadsföring

Varumärken har aldrig varit mer sårbara. Tack vare kraften i sociala medier kan ett varumärke kläs i tjära och fjädrar på nolltid. Men det finns vaccin. The Guardian ger tre råd för att hantera transparens på smartaste vis.

Projektet Ekocenter, där flera företag med Coca-Cola i spetsen går ihop och sponsrar kiosker som denna, kombinerar lösningen på behovet av rent vatten med möjligheten för personer i fattiga områden att bli självförsörjande genom att driva kiosken. Foto: Pressbild, Coca-Cola.

1) Dela aktivt ert varumärkes mening, kärnvärden och mission. Låt världen veta vad ni står för och att ert budskap genomsyrar hela kedjan, från produktion till medarbetare och kund.

2) Gör hållbarhetsreklam till en del av företagskommunikationen. Baka in hållbarhet i er affär och låt marknaden veta hur ni bygger ert företag på ett ansvarsfullt sätt.

3) Rama in budskapet rätt. De smartaste företagen förstår att framtidens vinst hämtas in genom att på ett autentiskt sätt visa hur just de skapar mening och gör något verkligt bra för kunden.

Etiketter:

Fler nyheter

Hur betalar man för engagemang?

Krönika

Hur viktig är lönen för att motivera medarbetare? Vad är egentligen belöningarna för arbete? Dessa frågor har studerats i många år runtomkring i världen. I den spännande nya svenska boken ”Lön och motivation” (Liber förlag), av löneexperterna AnnCharlotte Bretan och Johan Tesslin, utvidgas begreppet belöning till att handla om ledares investeringar av pengar, tid och […]

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här