nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Transcom fick europeisk utmärkelse

Transcom har av Frost & Sullivan tilldelats 2017 European Contact Center Outsourcing Customer Value Leadership Award. Särskilt uppmärksammas de för sin förmåga att navigera ett skiftande digitalt landskap, kunna stötta sina kunder på deras digitala resa och hjälpa dem att hantera skiftet från röst- till digitala kanaler för kundtjänst.

– Transcom har genomgått betydande förändringar senaste året, och varumärket är starkt i Europa tack vare sättet de arbetar med sina kunder. Företaget levererar stort värde genom att hjälpa sina kunder hantera snabbt förändrande tider. Det sätt Transcom hjälpt sina kunder navigera genom både ekonomiskt kaos och stora teknikförändringar under denna press är ett kvitto på deras ledarskap, säger Stephen Loynd, analytiker, Frost & Sullivan.

Frost & Sullivans utmärkelser för bästa praxis delas varje år ut till företag som förutspås stimulera tillväxt, identifierar nya trender innan de blir standard på marknaden, och har skapat avancerad teknik som kommer att transformera branscher inom en snar framtid.

– Vi är extremt stolta över att uppmärksammas av Frost & Sullivan för vad vi anser vara den viktigaste utmärkelsen av alla. Vår högsta prioritet är att leverera värde till våra kunder. Den här utmärkelsen är ett bevis på att vi lyckats med vårt mål; att kombinera kundupplevelse och innovation. Vi vill ligga i framkant när det gäller kundtjänst och är måna om att investera i rätt tekniklösningar som kan stötta våra kunder i deras digitaliseringsresa samtidigt som vi upprätthåller högsta kvalitet i vårt kärnerbjudande, säger Henrik Olsson, vd Transcom Norden.

Fler nyheter

Produktivt att växla miljö på jobbet

Högskolan i Gävle har genomfört en treårig studie av aktivitetsbaserade kontor. Den visar att prestationen skiljer sig åt inom olika arbetsytor i det aktivitetsbaserade kontoret och att den stiger om man får gå undan till ett tyst rum eller sitta i en tyst zon,

Hur bra är det aktivitetsbaserade kontoret?

I ett examensarbete vid Handelshögskolan vid Karlstads universitet har två studenter undersökt hur aktivitetsbaserade kontor står sig gentemot traditionella cellkontor. Deras slutsats är att ett aktivitetsbaserat kontor ger ett högre värde för de anställda när det gäller sociala aspekter, ledarskap, produktivitet och utformning, men ett sämre värde för hälsa.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här