nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Transcom fick europeisk utmärkelse

Transcom har av Frost & Sullivan tilldelats 2017 European Contact Center Outsourcing Customer Value Leadership Award. Särskilt uppmärksammas de för sin förmåga att navigera ett skiftande digitalt landskap, kunna stötta sina kunder på deras digitala resa och hjälpa dem att hantera skiftet från röst- till digitala kanaler för kundtjänst.

– Transcom har genomgått betydande förändringar senaste året, och varumärket är starkt i Europa tack vare sättet de arbetar med sina kunder. Företaget levererar stort värde genom att hjälpa sina kunder hantera snabbt förändrande tider. Det sätt Transcom hjälpt sina kunder navigera genom både ekonomiskt kaos och stora teknikförändringar under denna press är ett kvitto på deras ledarskap, säger Stephen Loynd, analytiker, Frost & Sullivan.

Frost & Sullivans utmärkelser för bästa praxis delas varje år ut till företag som förutspås stimulera tillväxt, identifierar nya trender innan de blir standard på marknaden, och har skapat avancerad teknik som kommer att transformera branscher inom en snar framtid.

– Vi är extremt stolta över att uppmärksammas av Frost & Sullivan för vad vi anser vara den viktigaste utmärkelsen av alla. Vår högsta prioritet är att leverera värde till våra kunder. Den här utmärkelsen är ett bevis på att vi lyckats med vårt mål; att kombinera kundupplevelse och innovation. Vi vill ligga i framkant när det gäller kundtjänst och är måna om att investera i rätt tekniklösningar som kan stötta våra kunder i deras digitaliseringsresa samtidigt som vi upprätthåller högsta kvalitet i vårt kärnerbjudande, säger Henrik Olsson, vd Transcom Norden.

Fler nyheter

Tabbar som bygger framgång

Entreprenören Ulf Mazur har skrivit ”Lilla boken om…Tabbekvoten” som är en ryggsäck fylld med tabbar. Han vänder sig mot den ”leta fel kultur” som råder i Sverige och på många företag. Det är en metafor för att få medarbetare att våga göra mer på jobbet och prova fler och nya sätt för att utveckla verksamheten.

Framtidens kvinnliga ledare 2019 korad

När chefsorganisationen Ledarna rankar landets främsta 75 chefer som är kvinnor upp till 35 år hamnar Stina Andersson, som nyligen tog en nyskapad nyckelroll i koncernen Axel Johnsson som Chief Operating Officer, högst upp på listan. Hennes långsiktiga målsättning är att bli vd för ett stort företag.

Jobbrelaterad stress ett stort arbetsmiljöproblem

En ny undersökning visar att över hälften av svenskarna upplever stress på jobbet varje vecka, och en av fem gör det dagligen. Undersökningen visar också att dubbelt så många kvinnor som män har varit sjukskrivna på grund av stress de senaste tre åren och att många företag misslyckas i det förebyggande arbetet med att motverka stress.

Konsten att hitta rätt i apparnas värld

Det gäller att hitta brytpunkten mellan artificiell intelligens som ger superkrafter och en nästan oändlig kapacitet med det vi människor har och som maskiner saknar: visioner, känslor, värderingar och viljan att bidra.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här