nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Transcom fick europeisk utmärkelse

Transcom har av Frost & Sullivan tilldelats 2017 European Contact Center Outsourcing Customer Value Leadership Award. Särskilt uppmärksammas de för sin förmåga att navigera ett skiftande digitalt landskap, kunna stötta sina kunder på deras digitala resa och hjälpa dem att hantera skiftet från röst- till digitala kanaler för kundtjänst.

– Transcom har genomgått betydande förändringar senaste året, och varumärket är starkt i Europa tack vare sättet de arbetar med sina kunder. Företaget levererar stort värde genom att hjälpa sina kunder hantera snabbt förändrande tider. Det sätt Transcom hjälpt sina kunder navigera genom både ekonomiskt kaos och stora teknikförändringar under denna press är ett kvitto på deras ledarskap, säger Stephen Loynd, analytiker, Frost & Sullivan.

Frost & Sullivans utmärkelser för bästa praxis delas varje år ut till företag som förutspås stimulera tillväxt, identifierar nya trender innan de blir standard på marknaden, och har skapat avancerad teknik som kommer att transformera branscher inom en snar framtid.

– Vi är extremt stolta över att uppmärksammas av Frost & Sullivan för vad vi anser vara den viktigaste utmärkelsen av alla. Vår högsta prioritet är att leverera värde till våra kunder. Den här utmärkelsen är ett bevis på att vi lyckats med vårt mål; att kombinera kundupplevelse och innovation. Vi vill ligga i framkant när det gäller kundtjänst och är måna om att investera i rätt tekniklösningar som kan stötta våra kunder i deras digitaliseringsresa samtidigt som vi upprätthåller högsta kvalitet i vårt kärnerbjudande, säger Henrik Olsson, vd Transcom Norden.

Fler nyheter

Slarv med säkerheten för USB-enheter

Det är dåligt ställt med svenskarnas vanor för att skydda sina USB-enheter visar en undersökning beställd av it-företaget Kingston Digital. Hälften av alla yrkesverksamma har inga säkerhetsåtgärder för att skydda dessa – något som kan stå företag dyrt.

Ny bok om Management Innovation

Managementkonsulten Knut Fahlén är aktuell med den nya boken ”Dynamic Management Strategy”. I den lyfter han upp hur företag kan bli mer agila och bättre anpassade till dagens snabbrörliga verklighet. 

Sälja företaget och säkra framtiden

Krönika

Att släppa taget om sitt företag – sin egen baby – är allt annat än lätt. Det är oundvikligt att man som ägare förr eller senare ställs inför frågan: Vem ska ta över rodret när jag inte längre vill vara vd? Och hur ska det gå till?

Prisad för sitt starka ledarskap

Kristina Fransson, Orkla Foods Sverige, har fått priset Årets Supply Chain Professional som delas ut av Silf och Accenture till den supply chain- eller inköpschef som åstadkommit framstående mätbara resultat av förändringsarbeten som väsentlig påverkat företagets resultat.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här