nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Arash Gilan och Magnus Hasselteg, vice vd och vd i Viva Media Group. FOTO: Daniel Severin/Abraham Engelmark

Par i framgång

Den ena är operativ den andre strategisk. De har båda mött tuffa utmaningar och stått på bergets topp. Nu står de sida vid sida som vd och vice vd. Prestigelöshet och rak kommunikation är deras recept för framgång.

Den här berättelsen börjar med att en ung man gifter sig. När paret får sitt första barn bestämmer sig den unge mannen, Arash Gilan, för att skaffa ett jobb i hemstaden Uppsala. Han vill jobba med marknadsföring och uppvaktar ett lokalt företag, Mediaview, som hjälper företag med digital marknadsföring.

– Jag tror han var här två eller tre gånger våren 2011, han låg verkligen på, berättar Magnus Hasselteg, som är vd för det bolag som idag heter Viva Media Group.

Arash Gilan började arbeta i backoffice på bolaget som hette Mediaview. Med en väl utvecklad känsla för struktur och effektivitet såg han snabbt hur en rad saker skulle kunna bli ännu bättre på den nya arbetsplatsen.

– Jag såg en ung kille som var skärpt och som hade mycket att ge, minns Magnus Hasselteg. Inom loppet av ett år var Arash Gilan ansvarig för bolagets leveranser och ytterligare ett år senare var han vd för bolaget.

Konsten att backa

Grundaren, Magnus Hasselteg valde att satsa på Arash Gilan, endast 27 år gammal, som ny vd samtidigt som han avyttrade delar i verksamheten som inte längre var lönsamma.

Fler nyheter

Inom tillverkningsbranschen vill allt fler vara sin egen chef

I en trendrapport som Lernia presenterar och som grundar sig på en undersökning om tillverkningsbranschens framtid visar det sig bland annat att de som arbetar inom den gärna vill vara sin egen chef.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här