nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Kom med på en spännande resa

Att vara vd för ett företag är ett av de tuffaste jobb som finns. Du ansvarar nästan alltid för många människors utkomst, för att medarbetarna trivs och presterar och för att ägarna ska vara nöjda med de resultat som du uppnår tillsammans med dina medarbetare. Det är ett arbete där dina ledaregenskaper ständigt testas och där du nästan alltid befinner dig i en mycket utsatt position. Gör du ett bra jobb så får du inte mycket beröm, men gör du ett dåligt jobb lär du få veta det.

Det är för att du ska kunna utvecklas ytterligare i din roll som vd som vi nu lanserar Vd-tidningen. Vi vill helt enkelt ge dig ett redskap för att bättre fungera i ditt arbete. Men lika mycket vill vi ge dig inspiration och möjlighet att lära av andra. För trots allt är det roligt med mycket inflytande – bara det hanteras på rätt sätt.

Det finns för närvarande 250 000 vd:ar i Sverige, men inte någon tidning som riktar sig direkt till dem med handfasta tips och råd. Och det är just nyttoperspektivet som är kärnan i den tidning du just nu håller i din hand. Lite kaxigt så är vår ambition att bli varje vd:s bibel.

Vi vill också att Vd-tidningen ska bli den samlingsplats, särskilt på vår hemsida, där vd:ar kan mötas för erfarenhetsutbyte och nätverkande.

Vi står inför en spännande resa med vår nya vd-tidning. Jag hoppas att ni är många som vill vara med på den resan, för då kommer Sverige att få fler ännu bättre vd:ar.

Fler nyheter

Träning i dialog skapar driftiga arbetsteam

Forskaren Tomas Jungert vid Lunds universitet visar i en studie att övningar i dialog och i att ge återkoppling skapar driftiga och trygga arbetsteam. Arbetsgrupper som tränades i detta upplevde en ökad inre drivkraft och de trivdes bättre på jobbet än grupper som inte fick samma träning.

Skanska ”Årets mångfaldssmarta företag”

Föreningen MINE, som arbetar tillsammans med näringslivet för ökad mångfald och inkludering i arbetslivet, har tilldelat Skanska utmärkelsen Årets mångfaldssmarta företag/organisationen. Motiveringen är att Skanska under de senaste åren lyckats utmärka sig som en förebild - inte enbart i den egna branschen och i Sverige, utan även globalt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här