nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Gustaf Wettergren

Hur ska en policy skrivas?

Gustaf Wettergren kommer nu ut med ”Policyhandboken” som behandlar vilka styrdokument ett företag behöver och hur en policy ska skrivas. I den berättar han hur arbetet med styrdokumenten ska göras så att de fungerar som en ram för kulturen.

Gustaf Wettergren konstaterar i Policyhandboken att genom ett fungerande värdegrundsarbete och välarbetade policydokument finns mycket att vinna för ett företag.

Alla noterade företag måste varje år gå igenom alla sina policyer och rapportera till styrelsen att de är aktuella samt hur de tillämpats.

– Eftersom policyer numera har en så central roll i ledningen av företag är det nödvändigt att det finns en redogörelse för vad en policy är, säger Gustaf Wettergren.

Gustaf Wettergren är civilekonom och har varit verksam inom bland annat Johnsonkoncernen, Marabou, Telia Mobile och Svenska Spel. Boken som ges ut av bokförlaget Liber bygger på  hans erfarenheter som ekonomiansvarig i både stora och små företag.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

Bli bättre på att övertyga, beröra och inspirera

Förmågan att framföra sitt budskap på ett effektivt och engagerande sätt är något som alla chefer har nytta av att utveckla. Nu finns en ny bok i ämnet som ger insikt i både de retoriska grundverktygen och förmågan att få till ett bra framförande.

Hur svårt kan det vara?

Vad är det som gör att det jag säger inte fastnar? Jag har ju sagt det så många gånger. Det är inte raketforskning vi pratar om utan vanlig verksamhetsinformation. Det som händer är helt enkelt att vi kan höra samma sak men uppfatta helt olika saker.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här