nr-logo

Strategisk nytta för varje vd.

Hur får man det roligare på jobbet?

Den 22 september kommer Ami Hemviken, som utsågs till Årets Talare 2017, ut med med sin debutbok "Le! Det är inte tanken som räknas." Boken handlar om hur man med större medvetenhet och små förändringar av sitt sätt att agera kan få det roligare på jobbet - samtidigt som man bidrar till en mer kreativ och framgångsrik arbetsplats.

Arbetsglädje och engagemang får människor att må bra och verksamheter att växa. Men stress och ständiga förändringar får många att känna sig uppgivna – och då hjälper det inte med lyxiga kaffemaskiner eller extra många bananer i fruktkorgen. Så hur ska man då göra för att gå från oro och missnöje till entusiasm och glädje på arbetsplatsen? Det försöker Ami Hemviken, beteendevetare och föreläsare svara på i sin bok.

– Jag har velat skriva en opretentiös och konkret bok som med värme och humor ska ge råd och inspiration till dem som vill få det roligare på jobbet. Min tanke är att boken ska vara som en peppande och lite utmanande kompis och den uppmanar verkligen till handling. För det är inte tanken som räknas, säger Ami Hemviken.

Boken bygger på  hennes erfarenheter utifrån hennes snart 15 år som lärare, coach och föreläsare och alla möten med otaliga företag och organisationer.

– Jag vågar säga att med uppmuntran, humor och bra kommunikation kommer man långt!”

”Le! Det är inte tanken som räknas” vänder sig till både enskilda personer liksom team, arbetslag och hela arbetsplatser. De råd som ges är riktade till arbetssammanhang, men går ofta även att applicera på situationer i privatlivet. Boken innehåller också chefsrutor med tips direkt riktade till ledare. 

Boken ges ut av Sanoma Utbildning.

Kommentarer

Kommentera

Kommentarer förhandsgranskas inte. Alla kommentatorer ansvarar för sina egna inlägg. Håll god ton och följ lagen. Klicka här för att läsa våra regler för kommentarer.

Fler nyheter

Alla chefer är inte psykopater

Du hör ett tal om Fidel Castros förträfflighet. Samtidigt får du höra att talaren blivit ombedd att argumentera för denna hållning. Tror du talaren uppskattar Castro? Troligen gör du det. I experiment som gjorts på just det här sättet visar det sig människor tror att talaren tycker så här om Castro – man skiljer inte […]

Förvalta kunderna och nå framgång

Lönsamhet är nära kopplat till förmågan att behålla kunder över tid. Men det är de lönsamma kunderna och kunder med potential ni behöver. Så ta reda på vilka som är era bästa kunder och att sedan se till att ta hand om dem.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vd-tidningens nyhetsbrev är helt gratis. Anmäl dig här